Svåra samtal : Goda råd från erfarna samtalsledare; Katarina Weiner Thordarson; 2018
spara 23%
5+ säljare

Svåra samtal : Goda råd från erfarna samtalsledare Upplaga 2

av Katarina Weiner Thordarson
Råd och praktiska verktyg för svåra samtal på arbetsplatsen.

Boken ger dig som läsare en introduktion till samtalskompetens och de olika kategorier av samtal som finns: prestationssamtal, samtal om beteenden, krissamtal och uppsägningssamtal. Du får också konkreta verktyg som du kan använda i dina egna samtal.

Att leda ett samtal kan bli svårt när det uppstår starka känslomässiga reaktioner hos dig som leder samtalet och den du pratar med. I den här boken får du tips och råd från erfarna samtalsledare som kan hjälpa dig i dina egna svåra samtal.

Författaren har intervjuat tolv personer som i sin vardag har svåra samtal. Med avstamp i dessa intervjuer kan boken användas som underlag för vidare diskussioner i utbildningssammanhang eller på en arbetsplats. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentlig sektor som möter medborgare, patienter och brukare i många olika typer av sammanhang.

Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Råd och praktiska verktyg för svåra samtal på arbetsplatsen.

Boken ger dig som läsare en introduktion till samtalskompetens och de olika kategorier av samtal som finns: prestationssamtal, samtal om beteenden, krissamtal och uppsägningssamtal. Du får också konkreta verktyg som du kan använda i dina egna samtal.

Att leda ett samtal kan bli svårt när det uppstår starka känslomässiga reaktioner hos dig som leder samtalet och den du pratar med. I den här boken får du tips och råd från erfarna samtalsledare som kan hjälpa dig i dina egna svåra samtal.

Författaren har intervjuat tolv personer som i sin vardag har svåra samtal. Med avstamp i dessa intervjuer kan boken användas som underlag för vidare diskussioner i utbildningssammanhang eller på en arbetsplats. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentlig sektor som möter medborgare, patienter och brukare i många olika typer av sammanhang.

Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789172511880
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 157 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2014)
från 149 kr
Upplaga 2 (2018)
från 349 kr
Råd och praktiska verktyg för svåra samtal på arbetsplatsen.

Boken ger dig som läsare en introduktion till samtalskompetens och de olika kategorier av samtal som finns: prestationssamtal, samtal om beteenden, krissamtal och uppsägningssamtal. Du får också konkreta verktyg som du kan använda i dina egna samtal.

Att leda ett samtal kan bli svårt när det uppstår starka känslomässiga reaktioner hos dig som leder samtalet och den du pratar med. I den här boken får du tips och råd från erfarna samtalsledare som kan hjälpa dig i dina egna svåra samtal.

Författaren har intervjuat tolv personer som i sin vardag har svåra samtal. Med avstamp i dessa intervjuer kan boken användas som underlag för vidare diskussioner i utbildningssammanhang eller på en arbetsplats. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentlig sektor som möter medborgare, patienter och brukare i många olika typer av sammanhang.

Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Råd och praktiska verktyg för svåra samtal på arbetsplatsen.

Boken ger dig som läsare en introduktion till samtalskompetens och de olika kategorier av samtal som finns: prestationssamtal, samtal om beteenden, krissamtal och uppsägningssamtal. Du får också konkreta verktyg som du kan använda i dina egna samtal.

Att leda ett samtal kan bli svårt när det uppstår starka känslomässiga reaktioner hos dig som leder samtalet och den du pratar med. I den här boken får du tips och råd från erfarna samtalsledare som kan hjälpa dig i dina egna svåra samtal.

Författaren har intervjuat tolv personer som i sin vardag har svåra samtal. Med avstamp i dessa intervjuer kan boken användas som underlag för vidare diskussioner i utbildningssammanhang eller på en arbetsplats. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentlig sektor som möter medborgare, patienter och brukare i många olika typer av sammanhang.

Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Begagnad bok
349 kr448 krSpara 99 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
349 kr448 krSpara 99 kr (23%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar