endast ny
Marknadsföring Upplaga 4
Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden. Digitalisering, nya affärsmodeller och ett stort intresse för
hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse.
En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om marknadsföringens modeller och begrepp samt hur de kan tillämpas för att skapa attraktiva erbjudanden. Utmanande idéer och perspektiv introduceras genom aktuella exempel och kopplas till fördjupningar i aktuell forskning om hållbarhet, marknadskommunikation och hur företag kan kommunicera smart med nya generationer av konsumenter och potentiella medarbetare.
Marknadsföring tillämpas nästan överallt – i offentlig verksamhet, i civilsamhället, av politiska partier och individer. Exempel från olika sammanhang visar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur genomtänkt marknadsföring kan bidra till att vända en negativ utveckling.
Denna fjärde upplaga av Marknadsföring har ökat fokus på hållbarhet, strategi, digitalisering samt smarta sätt att segmentera.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144155876
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 572 st
Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden. Digitalisering, nya affärsmodeller och ett stort intresse för
hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse.
En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om marknadsföringens modeller och begrepp samt hur de kan tillämpas för att skapa attraktiva erbjudanden. Utmanande idéer och perspektiv introduceras genom aktuella exempel och kopplas till fördjupningar i aktuell forskning om hållbarhet, marknadskommunikation och hur företag kan kommunicera smart med nya generationer av konsumenter och potentiella medarbetare.
Marknadsföring tillämpas nästan överallt – i offentlig verksamhet, i civilsamhället, av politiska partier och individer. Exempel från olika sammanhang visar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur genomtänkt marknadsföring kan bidra till att vända en negativ utveckling.
Denna fjärde upplaga av Marknadsföring har ökat fokus på hållbarhet, strategi, digitalisering samt smarta sätt att segmentera.
560 kr589 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.