Marknadsföring; Anders Parment; 2015
Marknadsföring; Anders Parment; 2015

Marknadsföring Upplaga 1

av Anders Parment

4.0 (3)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789144094496
  • Sidor: 456 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, inter-nationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har förändrat konkurrenssituationen och ökat marknadsföringens betydelse. Den här boken ger fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor inom marknadsföring, platsmarknadsföring, employer branding, generationsmarknadsföring och det framväxande kommunikationslandskapet. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik, samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. På grund av att marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer har författaren hämtat ett flertal exempel från skolor och annan offentlig verksamhet samt från politiska partier. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring (2015)

I januari 2015 släpptes boken Marknadsföring skriven av Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 456 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsföring (Upplaga 1)

Harvard

Parment, A. (2015). Marknadsföring. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Parment, Anders, Marknadsföring, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2015).

APA

Parment, A. (2015). Marknadsföring (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Parment A. Marknadsföring. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2015.

Köp boken

85 kr
628 kr