Marknadsföring, människor och interaktion; Peter Svensson, Jacob Östberg; 2013
Marknadsföring, människor och interaktion; Peter Svensson, Jacob Östberg; 2013

Marknadsföring, människor och interaktion Upplaga 1

av Peter Svensson, Jacob Östberg

4.5 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144091693
  • Sidor: 156 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management. Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag. I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring, människor och interaktion (2013)

I maj 2013 släpptes boken Marknadsföring, människor och interaktion skriven av Peter Svensson, Jacob Östberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 156 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring, människor och interaktion på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsföring, människor och interaktion (Upplaga 1)

Harvard

Svensson, P. & Östberg, J. (2013). Marknadsföring, människor och interaktion. 1:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Svensson, Peter & Östberg, Jacob, Marknadsföring, människor och interaktion, 1 uppl. (Studentlitteratur, 2013).

APA

Svensson, P., & Östberg, J. (2013). Marknadsföring, människor och interaktion (1:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Svensson P, Östberg J. Marknadsföring, människor och interaktion. 1:a uppl. Studentlitteratur; 2013.

Alla upplagor

Köp boken

89 kr
418 kr