Marknadsföring; Anders Parment; 2018
Marknadsföring; Anders Parment; 2018

Marknadsföring Upplaga 2

av Anders Parment

4.8 (14)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789144117492
  • Sidor: 498 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring är ett område som har utvecklats och förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden och budskap. Digitalisering, internationalisering, avregleringar och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse. En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om den modell- och begreppsvärld som används inom marknadsföringens praktik – samtidigt som utmanande idéer och perspektiv lyfts fram. I boken ges också fördjupningar i aktuella forskningsområden såsom hållbarhetsfrågor, platsmarknadsföring, employer branding och ett förändrat kommunikationslandskap. Boken innehåller många exempel från företag som agerar i en internationell kontext och som har lyckats tack vare en genomtänkt tillämpning av marknadsföringstänkande och marknadsföringsmodeller. Marknadsföring tillämpas i allt fler branscher och sektorer och många av bokens exempel kommer från skolor och annan offentlig verksamhet samt från civilsamhället. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring, ofta med ett hållbarhetsperspektiv, har bidragit till att vända en negativ utveckling.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring (2018)

I mars 2018 släpptes boken Marknadsföring skriven av Anders Parment. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 498 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring på Studentapan och spara uppåt 74% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Marknadsföring (Upplaga 2)

Harvard

Parment, A. (2018). Marknadsföring. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Parment, Anders, Marknadsföring, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2018).

APA

Parment, A. (2018). Marknadsföring (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Parment A. Marknadsföring. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2018.

Köp boken

165 kr
628 kr