Marknadsföring; Anders Parment; 2021
5+ säljare

Marknadsföring Upplaga 3

av Anders Parment

Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.

En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.

Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.

Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.

En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.

Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.

Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144149042
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 550 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2018)
från 179 kr
Upplaga 1 (2015)
från 85 kr
Upplaga 3 (2021)
från 245 kr

Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.

En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.

Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.

Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.

En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.

Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.

Begagnad bok
245 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
245 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar