Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.
En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.
Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I mars 2021 släpptes boken Marknadsföring skriven av Anders Parment. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 550 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Marknadsföring på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 65 recensioner från verifierade användare
4.9 (65)
65 recensioner
Klara
Uppsala
Bra och lättläst bok om marknadsföring.
Kevin
Boden
Väldigt bra bok som underlättade studierna stort.
Hampus
Boden
Har haft stor nytta av den under min kurs i marknadsföring.
Aland
Upplands Väsby
Väldigt bra bok
Cornelia
Västerås
Boken är strukturerad på ett sätt som gör den lätt att följa, med tydliga avsnitt och sammanfattningar som underlättar inlärningen.
Nellie
Malmö
Väldigt omfattande med många användbara teorier. Bra för digital marknadsföring såväl som traditionell marknadsföring