Marknadsföring Upplaga 3
Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.
En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.
Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.
Marknadsföring har genomgått djupgående förändringar under det senaste årtiondet. Diskriminerande konsumenter bombarderas ständigt med erbjudanden. Den digitala revolutionen, nya affärsstrukturer och ett ökat fokus på hållbarhet har förstärkt marknadsföringens roll.
En noggrann översikt över fastställda teorier och modeller ger läsaren förståelse för marknadsföringens metoder och terminologi samt hur dessa kan utnyttjas för att skapa attraktiva erbjudanden. Innovativa idéer och synsätt presenteras genom relevanta exempel och case-studier. Detta länkas till fördjupade studier i nuvarande forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke och marknadskommunikation.
Marknadsföring tillämpas nu i en växande mängd sammanhang, inklusive offentliga institutioner, civilsamhälle, politiska partier och enskilda individer. Exempel från olika områden visar hur marknadsföring genererar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas, men även motgångar, och hur effektiv marknadsföring kan bidra till att vända en negativ trend.