"Marknadsföring, människor och interaktion" ger en djupgående granskning av marknadsföring ur ett nytt och unikt perspektiv. Marknadsföringsledning, som är den mest framträdande skolan inom marknadsföring idag, har blivit omfattande adopterad både inom den privata sektorn och offentliga institutioner. Men, vad händer när vi tar med människans sociala liv i ekvationen, inklusive interaktioner, relationer och tolkningar av symboler?
Syftet med denna bok är att utforska hur en interaktionistisk och relationell tolkning av marknadsföring kan påverka vår förståelse för diverse marknadsföringsaktiviteter. Som svar på denna fråga, gör denna bok en grundlig genomgång av sex centrala begrepp inom marknadsföring ur en interaktionistisk synvinkel.
Dessa begrepp inkluderar marknaden, konsumenten, produkten/varumärket, priset/värdet, platsen och reklamen. Genom att granska dessa begrepp ur detta unika perspektiv, försöker boken fördjupa vår förståelse för hur mänskliga interaktioner och relationer kan forma och påverka marknadsföringsstrategier och -aktiviteter.
"Marknadsföring, människor och interaktion" utmanar traditionella perspektiv på marknadsföring genom att införliva mänskliga interaktioner och relationer i analysen. Genom att göra detta, belyser den det komplexa samspelet mellan marknadsföring och de sociala dimensioner av människors liv. Denna bok strävar efter att utvidga vår förståelse för marknadsföring, och kan vara av stor värde för alla som är intresserade av att utforska nya sätt att tänka kring och tillämpa marknadsföring.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I mars 2016 släpptes boken Marknadsföring, människor och interaktion skriven av Peter Svensson, Jacob Östberg. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 160 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Marknadsföring, människor och interaktion på Studentapan och spara uppåt 56% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 54 recensioner från verifierade användare
4.7 (54)
54 recensioner
Oskar
Bandhagen
Bra bok med ett intressant perspektiv på marknadsföring. Behövs för att klara kursen Marknadsföring 1 på SU
Alexandra
Enebyberg
tar upp ett viktigt perspektiv på marknadsföring
Sofia
Sollentuna
Mycket av tentan baserades på boken och mycket relevant info tas upp
Victor
Björklinge
Viktigt för kursen marknadsföring 1, väger tungt på sluttentamen, dessutom väldigt lättläst och kort.
Simon
Skarpnäck
Pedagogisk och bra bok om marknadsföring.
Emma
Spånga
Denna bok behövs för att klara tentan!