Marknadsföring, människor och interaktion Upplaga 2
"Marknadsföring, människor och interaktion" ger en djupgående granskning av marknadsföring ur ett nytt och unikt perspektiv. Marknadsföringsledning, som är den mest framträdande skolan inom marknadsföring idag, har blivit omfattande adopterad både inom den privata sektorn och offentliga institutioner. Men, vad händer när vi tar med människans sociala liv i ekvationen, inklusive interaktioner, relationer och tolkningar av symboler?
Syftet med denna bok är att utforska hur en interaktionistisk och relationell tolkning av marknadsföring kan påverka vår förståelse för diverse marknadsföringsaktiviteter. Som svar på denna fråga, gör denna bok en grundlig genomgång av sex centrala begrepp inom marknadsföring ur en interaktionistisk synvinkel.
Dessa begrepp inkluderar marknaden, konsumenten, produkten/varumärket, priset/värdet, platsen och reklamen. Genom att granska dessa begrepp ur detta unika perspektiv, försöker boken fördjupa vår förståelse för hur mänskliga interaktioner och relationer kan forma och påverka marknadsföringsstrategier och -aktiviteter.
"Marknadsföring, människor och interaktion" utmanar traditionella perspektiv på marknadsföring genom att införliva mänskliga interaktioner och relationer i analysen. Genom att göra detta, belyser den det komplexa samspelet mellan marknadsföring och de sociala dimensioner av människors liv. Denna bok strävar efter att utvidga vår förståelse för marknadsföring, och kan vara av stor värde för alla som är intresserade av att utforska nya sätt att tänka kring och tillämpa marknadsföring.
"Marknadsföring, människor och interaktion" ger en djupgående granskning av marknadsföring ur ett nytt och unikt perspektiv. Marknadsföringsledning, som är den mest framträdande skolan inom marknadsföring idag, har blivit omfattande adopterad både inom den privata sektorn och offentliga institutioner. Men, vad händer när vi tar med människans sociala liv i ekvationen, inklusive interaktioner, relationer och tolkningar av symboler?
Syftet med denna bok är att utforska hur en interaktionistisk och relationell tolkning av marknadsföring kan påverka vår förståelse för diverse marknadsföringsaktiviteter. Som svar på denna fråga, gör denna bok en grundlig genomgång av sex centrala begrepp inom marknadsföring ur en interaktionistisk synvinkel.
Dessa begrepp inkluderar marknaden, konsumenten, produkten/varumärket, priset/värdet, platsen och reklamen. Genom att granska dessa begrepp ur detta unika perspektiv, försöker boken fördjupa vår förståelse för hur mänskliga interaktioner och relationer kan forma och påverka marknadsföringsstrategier och -aktiviteter.
"Marknadsföring, människor och interaktion" utmanar traditionella perspektiv på marknadsföring genom att införliva mänskliga interaktioner och relationer i analysen. Genom att göra detta, belyser den det komplexa samspelet mellan marknadsföring och de sociala dimensioner av människors liv. Denna bok strävar efter att utvidga vår förståelse för marknadsföring, och kan vara av stor värde för alla som är intresserade av att utforska nya sätt att tänka kring och tillämpa marknadsföring.