Sensorik och marknadsföring; Lena Mossberg, Inga-Britt Gustafsson, Anette Jonsäll, Åsa Öström, Johan Swahn; 2014
Sensorik och marknadsföring; Lena Mossberg, Inga-Britt Gustafsson, Anette Jonsäll, Åsa Öström, Johan Swahn; 2014

Sensorik och marknadsföring Upplaga 1

av Lena Mossberg, Inga-Britt Gustafsson, Anette Jonsäll, Åsa Öström, Johan Swahn

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789144079042
  • Sidor: 261 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Sensorik och marknadsföring är en unik bok som ger praktisk och teoretisk kunskap om sensorisk analys och hur den kan bli en del av en marknadsföring som engagerar konsumenternas sinnen. Boken innehåller teoretiska grunder i både sensorik och marknadsföring. Målet är att marknadsföraren med hjälp av sensorik ska få en djupare kunskap om hur konsumenternas sinnen påverkas vid köp och konsumtion av olika produkter samt hur sinnliga upplevelser kan mätas. För sensoriken bidrar marknadsföringen med ytterligare perspektiv på produktutveckling, kvalitetsutvärdering och kundbeteende. Författarna till boken utgår från FAMM-modellens fem aspekter – rummet, mötet, produkten, styrsystemet och atmosfären – och beskriver hur dessa påverkar våra sinnen och därmed helheten i måltidsupplevelsen. Även vikten av språket tas upp och olika redskap skildras med vars hjälp man kan hitta ord som beskriver upplevelsen av exempelvis en dryck, något man sedan kan använda i marknadsföringen. Boken har fokus på mat och måltider men exempel ges även från andra näringar. För att förstå hur både sensorik och marknadsföring kan tillämpas ges ett praktiskt exempel där läsaren får följa tre vänner som köpt en restaurang. Boken vänder sig till studenter i grundläggande kurser i sensorik och i kurser som fokuserar på måltidskunskap, kostvetenskap, ekonomi- och restaurangmanagement vid universitet och högskola. Den är också intressant för verksamma inom livsmedelshandeln, livsmedelsindustrin, restaurangnäringen och annan måltidsverksamhet. Årets marknadsföringsbok 2014 Sensorik och marknadsföring har 2014 tilldelats Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter. Motivering årets marknadsföringsbok 2014

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Sensorik och marknadsföring (2014)

I januari 2014 släpptes boken Sensorik och marknadsföring skriven av Lena Mossberg, Inga-Britt Gustafsson, Anette Jonsäll, Åsa Öström, Johan Swahn. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 261 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Sensorik och marknadsföring på Studentapan och spara uppåt 21% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Sensorik och marknadsföring (Upplaga 1)

Harvard

Mossberg, L., Gustafsson, I.-B., Jonsäll, A., Öström, Å. & Swahn, J. (2014). Sensorik och marknadsföring. 1:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Mossberg, Lena, Gustafsson, Inga-Britt, Jonsäll, Anette, Öström, Åsa & Swahn, Johan, Sensorik och marknadsföring, 1 uppl. (Studentlitteratur, 2014).

APA

Mossberg, L., Gustafsson, I.-B., Jonsäll, A., Öström, Å., & Swahn, J. (2014). Sensorik och marknadsföring (1:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Mossberg L, Gustafsson IB, Jonsäll A, Öström Å, Swahn J. Sensorik och marknadsföring. 1:a uppl. Studentlitteratur; 2014.

Köp boken

335 kr
424 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!