Observation och intervju i förskolan; Frode Søbstad, Gunvor Løkken; 1995
spara 58%
5+ säljare

Observation och intervju i förskolan Upplaga 1

av Frode Søbstad, Gunvor Løkken
Kunskaper i observation som metod är en förutsättning för praktiskt pedagogiskt arbete, likaså att kunna lyssna till barnen och samtala med dem utifrån deras perspektiv.Enkelt men grundligt och systematiskt redogör författarna i denna bok för observation, intervju och andra vetenskapliga metoder. De visar hur dessa metoder kan komma till praktisk användning vid planering och utvärdering av förskolans verksamhet och tar upp vetenskapsteoretiska frågor om t.ex. metodval, tolkning samt subjektivitet och objektivitet i pedagogisk forskning.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av förskollärare och fritidspedagoger.
Kunskaper i observation som metod är en förutsättning för praktiskt pedagogiskt arbete, likaså att kunna lyssna till barnen och samtala med dem utifrån deras perspektiv.Enkelt men grundligt och systematiskt redogör författarna i denna bok för observation, intervju och andra vetenskapliga metoder. De visar hur dessa metoder kan komma till praktisk användning vid planering och utvärdering av förskolans verksamhet och tar upp vetenskapsteoretiska frågor om t.ex. metodval, tolkning samt subjektivitet och objektivitet i pedagogisk forskning.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av förskollärare och fritidspedagoger.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1995
ISBN: 9789144602615
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 132 st
Kunskaper i observation som metod är en förutsättning för praktiskt pedagogiskt arbete, likaså att kunna lyssna till barnen och samtala med dem utifrån deras perspektiv.Enkelt men grundligt och systematiskt redogör författarna i denna bok för observation, intervju och andra vetenskapliga metoder. De visar hur dessa metoder kan komma till praktisk användning vid planering och utvärdering av förskolans verksamhet och tar upp vetenskapsteoretiska frågor om t.ex. metodval, tolkning samt subjektivitet och objektivitet i pedagogisk forskning.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av förskollärare och fritidspedagoger.
Kunskaper i observation som metod är en förutsättning för praktiskt pedagogiskt arbete, likaså att kunna lyssna till barnen och samtala med dem utifrån deras perspektiv.Enkelt men grundligt och systematiskt redogör författarna i denna bok för observation, intervju och andra vetenskapliga metoder. De visar hur dessa metoder kan komma till praktisk användning vid planering och utvärdering av förskolans verksamhet och tar upp vetenskapsteoretiska frågor om t.ex. metodval, tolkning samt subjektivitet och objektivitet i pedagogisk forskning.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av förskollärare och fritidspedagoger.
Begagnad bok
115 kr270 krSpara 155 kr (58%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr270 krSpara 155 kr (58%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar