Den tidlösa pedagogiken; Tomas Kroksmark; 2011
5+ säljare

Den tidlösa pedagogiken Upplaga 2

av Tomas Kroksmark
Dagens pedagogiska utmaningar har en koppling till det förflutna. Frågorna om lärande och lärares kompetens har ställts förut och svaren är fortfarande aktuella.Den tidlösa pedagogiken ger kunskap om hur pedagogiken, didaktiken och synen på lärande utvecklats under de senaste 3000 åren. Boken erbjuder närkontakt med viktiga tänkare som till exempel Jean-Jacques Rousseau, Ellen Key och John Dewey. Deras originaltexter, som skrivits på eller översatts till svenska, låter oss ta del av deras syn på vad kunskap och bildning är, på vad som ska läras in och hur det ska gå till – uppfattningar som ger perspektiv på nutida pedagogiska frågor. Tomas Kroksmark vägleder studenten genom att ge varje text ett historiskt och pedagogiskt sammanhang.I den andra upplagan har Kroksmarks texter uppdaterats och boken har utökats med presentationer och texter av fyra pedagogiska tänkare från vår tid. Det finns också ett efterord om digitaliseringen och dess pedagogiska konsekvenser. Boken är en grundbok inom all lärarutbildning och för studenter som studerar pedagogik, didaktik och pedagogiskt arbete.
Dagens pedagogiska utmaningar har en koppling till det förflutna. Frågorna om lärande och lärares kompetens har ställts förut och svaren är fortfarande aktuella.Den tidlösa pedagogiken ger kunskap om hur pedagogiken, didaktiken och synen på lärande utvecklats under de senaste 3000 åren. Boken erbjuder närkontakt med viktiga tänkare som till exempel Jean-Jacques Rousseau, Ellen Key och John Dewey. Deras originaltexter, som skrivits på eller översatts till svenska, låter oss ta del av deras syn på vad kunskap och bildning är, på vad som ska läras in och hur det ska gå till – uppfattningar som ger perspektiv på nutida pedagogiska frågor. Tomas Kroksmark vägleder studenten genom att ge varje text ett historiskt och pedagogiskt sammanhang.I den andra upplagan har Kroksmarks texter uppdaterats och boken har utökats med presentationer och texter av fyra pedagogiska tänkare från vår tid. Det finns också ett efterord om digitaliseringen och dess pedagogiska konsekvenser. Boken är en grundbok inom all lärarutbildning och för studenter som studerar pedagogik, didaktik och pedagogiskt arbete.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144068473
Förlag: Studentlitteratur
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 683 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2003)
från 115 kr
Upplaga 2 (2011)
från 215 kr
Dagens pedagogiska utmaningar har en koppling till det förflutna. Frågorna om lärande och lärares kompetens har ställts förut och svaren är fortfarande aktuella.Den tidlösa pedagogiken ger kunskap om hur pedagogiken, didaktiken och synen på lärande utvecklats under de senaste 3000 åren. Boken erbjuder närkontakt med viktiga tänkare som till exempel Jean-Jacques Rousseau, Ellen Key och John Dewey. Deras originaltexter, som skrivits på eller översatts till svenska, låter oss ta del av deras syn på vad kunskap och bildning är, på vad som ska läras in och hur det ska gå till – uppfattningar som ger perspektiv på nutida pedagogiska frågor. Tomas Kroksmark vägleder studenten genom att ge varje text ett historiskt och pedagogiskt sammanhang.I den andra upplagan har Kroksmarks texter uppdaterats och boken har utökats med presentationer och texter av fyra pedagogiska tänkare från vår tid. Det finns också ett efterord om digitaliseringen och dess pedagogiska konsekvenser. Boken är en grundbok inom all lärarutbildning och för studenter som studerar pedagogik, didaktik och pedagogiskt arbete.
Dagens pedagogiska utmaningar har en koppling till det förflutna. Frågorna om lärande och lärares kompetens har ställts förut och svaren är fortfarande aktuella.Den tidlösa pedagogiken ger kunskap om hur pedagogiken, didaktiken och synen på lärande utvecklats under de senaste 3000 åren. Boken erbjuder närkontakt med viktiga tänkare som till exempel Jean-Jacques Rousseau, Ellen Key och John Dewey. Deras originaltexter, som skrivits på eller översatts till svenska, låter oss ta del av deras syn på vad kunskap och bildning är, på vad som ska läras in och hur det ska gå till – uppfattningar som ger perspektiv på nutida pedagogiska frågor. Tomas Kroksmark vägleder studenten genom att ge varje text ett historiskt och pedagogiskt sammanhang.I den andra upplagan har Kroksmarks texter uppdaterats och boken har utökats med presentationer och texter av fyra pedagogiska tänkare från vår tid. Det finns också ett efterord om digitaliseringen och dess pedagogiska konsekvenser. Boken är en grundbok inom all lärarutbildning och för studenter som studerar pedagogik, didaktik och pedagogiskt arbete.
Begagnad bok
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar