Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik; Gunnar Lindström, Lars Åke Pennlert; 2022
spara 37%
5+ säljare

Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik Upplaga 8

av Gunnar Lindström, Lars Åke Pennlert
Hur kan undervisning i olika utbildningar förstås och utvecklas?
Ny omarbetad och uppdaterad storsäljare som utmanar och inspirerar lärare att utveckla sin undervisning och elevers lärande!

Utbildning bedrivs inom många områden i samhället och många yrkesgrupper har idag användning av grundläggande kunskaper om hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas. Undervisning är en komplex aktivitet men enligt vår uppfattning går den att beskriva, analysera och förstå. Undervisning syftar till lärande för någon annan och förståelse av sambandet mellan undervisning och lärande är en självklar utgångspunkt för hur pedagogisk verksamhet utformas.
Det pedagogiska område som behandlar undervisning benämns didaktik och innefattar både teoretiska och praktiska kunskaper. Undervisning beskrivs här på en generell nivå och med hjälp av konkreta exempel visas hur allmändidaktiska begrepp och modeller kan användas som redskap för analys och planering av undervisning inom olika ämnen och kunskapsområden.

Boken innehåller även artikeln
Visible Teaching. Perspectives on Teaching and Teaching Competence Professional development in teaching, based on science and proven experience calls for professonal language. In this article, teaching and the complexity of teacher work are analysed to make teaching visible. General concepts and models for analysis are essential for reflection on teaching and for developing the teacher profession.
Teachers are expected to integrate and implement many aspects of teaching in practice. Visible Teaching takes the teachers point of view, where the relation; student, content, teacher and intentions are essential. Three general teacher competencies are presented, didactic competence distingues teachers from other professions related to human development and learning. Teacher practice is framed and dependent of context and conditions at hand, necessary in analysis and reflection on teaching.
Hur kan undervisning i olika utbildningar förstås och utvecklas?
Ny omarbetad och uppdaterad storsäljare som utmanar och inspirerar lärare att utveckla sin undervisning och elevers lärande!

Utbildning bedrivs inom många områden i samhället och många yrkesgrupper har idag användning av grundläggande kunskaper om hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas. Undervisning är en komplex aktivitet men enligt vår uppfattning går den att beskriva, analysera och förstå. Undervisning syftar till lärande för någon annan och förståelse av sambandet mellan undervisning och lärande är en självklar utgångspunkt för hur pedagogisk verksamhet utformas.
Det pedagogiska område som behandlar undervisning benämns didaktik och innefattar både teoretiska och praktiska kunskaper. Undervisning beskrivs här på en generell nivå och med hjälp av konkreta exempel visas hur allmändidaktiska begrepp och modeller kan användas som redskap för analys och planering av undervisning inom olika ämnen och kunskapsområden.

Boken innehåller även artikeln
Visible Teaching. Perspectives on Teaching and Teaching Competence Professional development in teaching, based on science and proven experience calls for professonal language. In this article, teaching and the complexity of teacher work are analysed to make teaching visible. General concepts and models for analysis are essential for reflection on teaching and for developing the teacher profession.
Teachers are expected to integrate and implement many aspects of teaching in practice. Visible Teaching takes the teachers point of view, where the relation; student, content, teacher and intentions are essential. Three general teacher competencies are presented, didactic competence distingues teachers from other professions related to human development and learning. Teacher practice is framed and dependent of context and conditions at hand, necessary in analysis and reflection on teaching.
Upplaga: 8e upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789198603934
Förlag: Fundo Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 111 st
6 upplagor
Upplaga 7 (2019)
från 99 kr
Upplaga 6 (2016)
från 85 kr
Upplaga 5 (2012)
från 85 kr
Upplaga 3 (2006)
från 85 kr
Visa alla upplagor
Hur kan undervisning i olika utbildningar förstås och utvecklas?
Ny omarbetad och uppdaterad storsäljare som utmanar och inspirerar lärare att utveckla sin undervisning och elevers lärande!

Utbildning bedrivs inom många områden i samhället och många yrkesgrupper har idag användning av grundläggande kunskaper om hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas. Undervisning är en komplex aktivitet men enligt vår uppfattning går den att beskriva, analysera och förstå. Undervisning syftar till lärande för någon annan och förståelse av sambandet mellan undervisning och lärande är en självklar utgångspunkt för hur pedagogisk verksamhet utformas.
Det pedagogiska område som behandlar undervisning benämns didaktik och innefattar både teoretiska och praktiska kunskaper. Undervisning beskrivs här på en generell nivå och med hjälp av konkreta exempel visas hur allmändidaktiska begrepp och modeller kan användas som redskap för analys och planering av undervisning inom olika ämnen och kunskapsområden.

Boken innehåller även artikeln
Visible Teaching. Perspectives on Teaching and Teaching Competence Professional development in teaching, based on science and proven experience calls for professonal language. In this article, teaching and the complexity of teacher work are analysed to make teaching visible. General concepts and models for analysis are essential for reflection on teaching and for developing the teacher profession.
Teachers are expected to integrate and implement many aspects of teaching in practice. Visible Teaching takes the teachers point of view, where the relation; student, content, teacher and intentions are essential. Three general teacher competencies are presented, didactic competence distingues teachers from other professions related to human development and learning. Teacher practice is framed and dependent of context and conditions at hand, necessary in analysis and reflection on teaching.
Hur kan undervisning i olika utbildningar förstås och utvecklas?
Ny omarbetad och uppdaterad storsäljare som utmanar och inspirerar lärare att utveckla sin undervisning och elevers lärande!

Utbildning bedrivs inom många områden i samhället och många yrkesgrupper har idag användning av grundläggande kunskaper om hur undervisning kan planeras, genomföras och utvärderas. Undervisning är en komplex aktivitet men enligt vår uppfattning går den att beskriva, analysera och förstå. Undervisning syftar till lärande för någon annan och förståelse av sambandet mellan undervisning och lärande är en självklar utgångspunkt för hur pedagogisk verksamhet utformas.
Det pedagogiska område som behandlar undervisning benämns didaktik och innefattar både teoretiska och praktiska kunskaper. Undervisning beskrivs här på en generell nivå och med hjälp av konkreta exempel visas hur allmändidaktiska begrepp och modeller kan användas som redskap för analys och planering av undervisning inom olika ämnen och kunskapsområden.

Boken innehåller även artikeln
Visible Teaching. Perspectives on Teaching and Teaching Competence Professional development in teaching, based on science and proven experience calls for professonal language. In this article, teaching and the complexity of teacher work are analysed to make teaching visible. General concepts and models for analysis are essential for reflection on teaching and for developing the teacher profession.
Teachers are expected to integrate and implement many aspects of teaching in practice. Visible Teaching takes the teachers point of view, where the relation; student, content, teacher and intentions are essential. Three general teacher competencies are presented, didactic competence distingues teachers from other professions related to human development and learning. Teacher practice is framed and dependent of context and conditions at hand, necessary in analysis and reflection on teaching.
Begagnad bok
169 kr266 krSpara 97 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr266 krSpara 97 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar