Management - Organisations- och ledarskapsanalys; Jesper Blomberg; 2023
spara 14%
5+ säljare

Management - Organisations- och ledarskapsanalys Upplaga 3

av Jesper Blomberg

Management - Organisations- och ledarskapsanalys är en bok om organisation och ledarskap som erbjuder ett brett spektrum av perspektiv, teorier och analysmodeller, samtidigt som den är lättillgänglig och rimligt omfattande. Boken innehåller både etablerade grundläggande teorier och nyare forskningsrön, och den behandlar även mer komplex teori på ett begripligt och användbart sätt.

Ett av bokens viktigaste budskap är att förmågan att se saker ur olika perspektiv är avgörande för att kunna fungera väl som chef, ledare, förändringsagent och medarbetare. Boken är uppbyggd kring fyra olika perspektiv: strukturperspektivet, HR-perspektivet, maktperspektivet och symbolperspektivet.

Bokens starka fokus på analys betonar vikten av att kunna analysera. Teorier och modeller ska kunna tillämpas för att analysera verkliga organisations- och ledarskapsfenomen och leda till nya förklaringar och slutsatser för beslut och handling.

Istället för att ha separata kapitel om genus, mångfald, etik, ansvarstagande och uthållighet, är dessa aspekter integrerade i bokens grundstruktur. Eftersom analyser från olika teoretiska perspektiv ofta leder till motstridiga slutsatser, tvingas analytikern ta ställning till vilket ledarskap, vilka organisationer och vilken värld hen vill arbeta för och leva i.

Management - Organisations- och ledarskapsanalys är en bok om organisation och ledarskap som erbjuder ett brett spektrum av perspektiv, teorier och analysmodeller, samtidigt som den är lättillgänglig och rimligt omfattande. Boken innehåller både etablerade grundläggande teorier och nyare forskningsrön, och den behandlar även mer komplex teori på ett begripligt och användbart sätt.

Ett av bokens viktigaste budskap är att förmågan att se saker ur olika perspektiv är avgörande för att kunna fungera väl som chef, ledare, förändringsagent och medarbetare. Boken är uppbyggd kring fyra olika perspektiv: strukturperspektivet, HR-perspektivet, maktperspektivet och symbolperspektivet.

Bokens starka fokus på analys betonar vikten av att kunna analysera. Teorier och modeller ska kunna tillämpas för att analysera verkliga organisations- och ledarskapsfenomen och leda till nya förklaringar och slutsatser för beslut och handling.

Istället för att ha separata kapitel om genus, mångfald, etik, ansvarstagande och uthållighet, är dessa aspekter integrerade i bokens grundstruktur. Eftersom analyser från olika teoretiska perspektiv ofta leder till motstridiga slutsatser, tvingas analytikern ta ställning till vilket ledarskap, vilka organisationer och vilken värld hen vill arbeta för och leva i.

Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789144176048
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 352 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2019)
från 189 kr
Upplaga 1 (2017)
från 225 kr
Upplaga 3 (2023)
från 445 kr

Management - Organisations- och ledarskapsanalys är en bok om organisation och ledarskap som erbjuder ett brett spektrum av perspektiv, teorier och analysmodeller, samtidigt som den är lättillgänglig och rimligt omfattande. Boken innehåller både etablerade grundläggande teorier och nyare forskningsrön, och den behandlar även mer komplex teori på ett begripligt och användbart sätt.

Ett av bokens viktigaste budskap är att förmågan att se saker ur olika perspektiv är avgörande för att kunna fungera väl som chef, ledare, förändringsagent och medarbetare. Boken är uppbyggd kring fyra olika perspektiv: strukturperspektivet, HR-perspektivet, maktperspektivet och symbolperspektivet.

Bokens starka fokus på analys betonar vikten av att kunna analysera. Teorier och modeller ska kunna tillämpas för att analysera verkliga organisations- och ledarskapsfenomen och leda till nya förklaringar och slutsatser för beslut och handling.

Istället för att ha separata kapitel om genus, mångfald, etik, ansvarstagande och uthållighet, är dessa aspekter integrerade i bokens grundstruktur. Eftersom analyser från olika teoretiska perspektiv ofta leder till motstridiga slutsatser, tvingas analytikern ta ställning till vilket ledarskap, vilka organisationer och vilken värld hen vill arbeta för och leva i.

Management - Organisations- och ledarskapsanalys är en bok om organisation och ledarskap som erbjuder ett brett spektrum av perspektiv, teorier och analysmodeller, samtidigt som den är lättillgänglig och rimligt omfattande. Boken innehåller både etablerade grundläggande teorier och nyare forskningsrön, och den behandlar även mer komplex teori på ett begripligt och användbart sätt.

Ett av bokens viktigaste budskap är att förmågan att se saker ur olika perspektiv är avgörande för att kunna fungera väl som chef, ledare, förändringsagent och medarbetare. Boken är uppbyggd kring fyra olika perspektiv: strukturperspektivet, HR-perspektivet, maktperspektivet och symbolperspektivet.

Bokens starka fokus på analys betonar vikten av att kunna analysera. Teorier och modeller ska kunna tillämpas för att analysera verkliga organisations- och ledarskapsfenomen och leda till nya förklaringar och slutsatser för beslut och handling.

Istället för att ha separata kapitel om genus, mångfald, etik, ansvarstagande och uthållighet, är dessa aspekter integrerade i bokens grundstruktur. Eftersom analyser från olika teoretiska perspektiv ofta leder till motstridiga slutsatser, tvingas analytikern ta ställning till vilket ledarskap, vilka organisationer och vilken värld hen vill arbeta för och leva i.

Begagnad bok
445 kr515 krSpara 70 kr (14%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
445 kr515 krSpara 70 kr (14%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar