Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk; Sven Hamrefors; 2009
5+ säljare

Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk Upplaga 1

av Sven Hamrefors
Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt. I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt. I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789172276185
Förlag: Norstedts Akademiska Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 224 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2014)
Tillfälligt slut
Upplaga 1 (2009)
från 129 kr
Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt. I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt. I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar