Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk; Sven Hamrefors; 2014
Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk; Sven Hamrefors; 2014

Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk Upplaga 2

av Sven Hamrefors

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789144103020
  • Sidor: 224 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Kommunikativt ledarskap ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan. I dagens komplexa värld är det nödvändigt att utveckla förmågan att samverka i värdeskapande nätverk. Det medför krav på att utveckla ett kommunikativt ledarskap i två viktiga avseenden. Det grundläggande är ett ideologiskt ledarskap som kommunicerar organisationens profil. Detta stärker förmågan att skapa effektiva relationer till aktörer som man samarbetar med i förädlingsprocesser. Vidare måste organisationen utveckla ett kontextuellt ledarskap som kan skapa balanserande relationer till nätverkets mångfald av aktörer. Den här boken analyserar hur ett sådant kommunikativt ledarskap kan gestalta sig för att kunna utveckla organisationens totala kommunikationsförmåga. Eftersom allt kommunicerar måste ledningen skapa en organisatorisk situation där processer, strukturer, social interaktion och omvärldsrelationer samverkar i en harmonisk helhet. Detta moderna ledarskap utmanar traditionellt ledarskap, genom sin betoning på att utveckla organisationens innovations- och affärsskapande förmåga. Kommunikativt ledarskap lämpar sig för akademisk utbildning inom företagsledning eller kommunikation, samt för de praktiker som söker inspiration till sin egen ledarskapsutveckling. Boken är ett bidrag till en ny generation ledare som inser betydelsen av att utveckla organisationens kommunikativa egenskaper – så att de fungerar som drivkrafter för dess värdeskapande förmåga i en utmanande närverksmiljö.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk (2014)

I mars 2014 släpptes boken Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk skriven av Sven Hamrefors. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 224 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk (Upplaga 2)

Harvard

Hamrefors, S. (2014). Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Hamrefors, Sven, Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2014).

APA

Hamrefors, S. (2014). Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Hamrefors S. Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2014.
Begagnad bok från 129 kr
Upplaga 1 finns tillgänglig som begagnad.

Alla upplagor

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.