Foundations of Marketing; John Fahy; 2022
Foundations of Marketing; John Fahy; 2022

Foundations of Marketing Upplaga 7

av John Fahy

4.7 (14)

  • Upplaga: 7e upplagan
  • Utgiven: 2022
  • ISBN: 9781526849007
  • Sidor: 408 st
  • Förlag: McGraw Hill / Europe, Middle East & Africa
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

Har du funderat över hur marknadsförare använder data och teknik för att samla relevant information om sin målgrupp? Eller hur dagens marknadsförare hanterar frågor kring hållbarhet, klimatförändringar och planerat produktföråldrande? I sin sjunde utgåva syftar "Grundläggande Marknadsföring" till att svara på dessa brännande frågor. Denna ledande lärobok är fylld med samtida exempel och fallstudier som belyser marknadsföringsbegreppens tillämpningar i verkligheten.

Upptäck:

  • Den växande betydelsen av social marknadsföring.
  • Hur organisationer använder konsumentdata för att fatta beslut och driva kundbehållning och konverteringsnivåer.
  • Rollen av varumärkesgemenskaper, marknadsföring peer-to-peer och sociala influerare.
  • Både en förvaltnings- och konsumentinriktad inställning till marknadsföring.

Huvudfunktioner:

  • Marknadsföringsbelysningar lyfter fram marknadsföringsinnovationer från varumärken som Zoom, Rent the Runway, John Lewis och Patagonia.
  • Marknadsföring i praktiken-lådor erbjuder moderna exempel på verkliga marknadsföringskampanjer i Storbritannien, Danmark, Nederländerna och internationellt.
  • Kritiska marknadsföringsperspektiv-lådor uppmuntrar studenter att kritiskt reflektera över etiska debatter och stimulerar studentdiskussion och analys om socialt ansvarsfulla metoder.
  • Fallstudier vid kapitlets slut som täcker Starbucks, Patek Philipe, Spotify och Depop ger studenter en djupgående analys av företags marknadsstrategier. Varje fallstudie har dedikerade frågor för att uppmuntra kritiskt tänkande.
  • Anslut resurser såsom uppdaterad Testbank och Quizfrågor, Applikationsbaserade aktiviteter och tilldelningsbara fallstudier med tillhörande flervalsfrågor.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Foundations of Marketing (2022)

I maj 2022 släpptes boken Foundations of Marketing skriven av John Fahy. Det är den 7e upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 408 sidor. Förlaget bakom boken är McGraw Hill / Europe, Middle East & Africa.

Köp boken Foundations of Marketing på Studentapan och spara uppåt 35% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 7 upplagor

Referera till Foundations of Marketing (Upplaga 7)

Harvard

Fahy, J. (2022). Foundations of Marketing. 7:e uppl. McGraw Hill / Europe, Middle East & Africa.

Oxford

Fahy, John, Foundations of Marketing, 7 uppl. (McGraw Hill / Europe, Middle East & Africa, 2022).

APA

Fahy, J. (2022). Foundations of Marketing (7:e uppl.). McGraw Hill / Europe, Middle East & Africa.

Vancouver

Fahy J. Foundations of Marketing. 7:e uppl. McGraw Hill / Europe, Middle East & Africa; 2022.

Alla upplagor

Köp boken

439 kr
679 kr