Förskola, barn och undervisning : didaktik i förskolan; Kerstin Bäckman, Annika Elm, Lena O. Magnusson; 2020
spara 64%
5+ säljare

Förskola, barn och undervisning : didaktik i förskolan Upplaga 1

av Kerstin Bäckman, Annika Elm, Lena O. Magnusson
Boken Förskola, barn och undervisning – didaktik i förskolan är en antologi med fokus på hur vetenskapliga undersökningar i didaktik kan genomföras inom ramen för förskolans utbildning och undervisning. I varje kapitel presenteras en mindre undersökning, dess teoretiska grundförutsättningar och dess analyser. Kapitlen avslutas med en redogörelse för didaktiska implikationer av undersökningen.

De konkreta och praktiknära exemplen i boken handlar om att uppmärksamma det värdefulla som dagligen sker i undervisande sammanhang, i barnens lekar, deras skapande, utforskande och samvaro med varandra. Det handlar också om att skapa kunskap om och tillsammans med barnen i verksamheten.

Boken visar hur didaktik kan förstås och användas i kurser och examensarbeten inom förskollärarutbildningen och av förskollärare i förskolans vardagliga undervisningspraktik och riktar sig därmed särskilt till förskollärare under utbildning och yrkesverksamma förskollärare. Men boken utgör också en angelägen läsning för rektorer, andra arbetsledare och för övrig personal som arbetar i förskolan.

Sagt om boken
"I den här antologin lämnar artikelförfattarna bidrag till spännande och utforskande tankar kring hur didaktiken kan förstås i förskolan." Helhetsbetyget 4 av 5. Ulf Malmqvist, lektör, BTJ-häftet nr 5, 2020.

Om författarna
De tre redaktörerna, Kerstin Bäckman, Annika Elm och Lena O Magnusson, är alla verksamma som lärare och handledare inom förskollärarutbildningen vid Högskolan i Gävle, de är också verksamma inom ett flertal forskningsprojekt som rör förskolan och olika delar av dess utbildning.
Boken Förskola, barn och undervisning – didaktik i förskolan är en antologi med fokus på hur vetenskapliga undersökningar i didaktik kan genomföras inom ramen för förskolans utbildning och undervisning. I varje kapitel presenteras en mindre undersökning, dess teoretiska grundförutsättningar och dess analyser. Kapitlen avslutas med en redogörelse för didaktiska implikationer av undersökningen.

De konkreta och praktiknära exemplen i boken handlar om att uppmärksamma det värdefulla som dagligen sker i undervisande sammanhang, i barnens lekar, deras skapande, utforskande och samvaro med varandra. Det handlar också om att skapa kunskap om och tillsammans med barnen i verksamheten.

Boken visar hur didaktik kan förstås och användas i kurser och examensarbeten inom förskollärarutbildningen och av förskollärare i förskolans vardagliga undervisningspraktik och riktar sig därmed särskilt till förskollärare under utbildning och yrkesverksamma förskollärare. Men boken utgör också en angelägen läsning för rektorer, andra arbetsledare och för övrig personal som arbetar i förskolan.

Sagt om boken
"I den här antologin lämnar artikelförfattarna bidrag till spännande och utforskande tankar kring hur didaktiken kan förstås i förskolan." Helhetsbetyget 4 av 5. Ulf Malmqvist, lektör, BTJ-häftet nr 5, 2020.

Om författarna
De tre redaktörerna, Kerstin Bäckman, Annika Elm och Lena O Magnusson, är alla verksamma som lärare och handledare inom förskollärarutbildningen vid Högskolan i Gävle, de är också verksamma inom ett flertal forskningsprojekt som rör förskolan och olika delar av dess utbildning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789147131594
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 196 st
Boken Förskola, barn och undervisning – didaktik i förskolan är en antologi med fokus på hur vetenskapliga undersökningar i didaktik kan genomföras inom ramen för förskolans utbildning och undervisning. I varje kapitel presenteras en mindre undersökning, dess teoretiska grundförutsättningar och dess analyser. Kapitlen avslutas med en redogörelse för didaktiska implikationer av undersökningen.

De konkreta och praktiknära exemplen i boken handlar om att uppmärksamma det värdefulla som dagligen sker i undervisande sammanhang, i barnens lekar, deras skapande, utforskande och samvaro med varandra. Det handlar också om att skapa kunskap om och tillsammans med barnen i verksamheten.

Boken visar hur didaktik kan förstås och användas i kurser och examensarbeten inom förskollärarutbildningen och av förskollärare i förskolans vardagliga undervisningspraktik och riktar sig därmed särskilt till förskollärare under utbildning och yrkesverksamma förskollärare. Men boken utgör också en angelägen läsning för rektorer, andra arbetsledare och för övrig personal som arbetar i förskolan.

Sagt om boken
"I den här antologin lämnar artikelförfattarna bidrag till spännande och utforskande tankar kring hur didaktiken kan förstås i förskolan." Helhetsbetyget 4 av 5. Ulf Malmqvist, lektör, BTJ-häftet nr 5, 2020.

Om författarna
De tre redaktörerna, Kerstin Bäckman, Annika Elm och Lena O Magnusson, är alla verksamma som lärare och handledare inom förskollärarutbildningen vid Högskolan i Gävle, de är också verksamma inom ett flertal forskningsprojekt som rör förskolan och olika delar av dess utbildning.
Boken Förskola, barn och undervisning – didaktik i förskolan är en antologi med fokus på hur vetenskapliga undersökningar i didaktik kan genomföras inom ramen för förskolans utbildning och undervisning. I varje kapitel presenteras en mindre undersökning, dess teoretiska grundförutsättningar och dess analyser. Kapitlen avslutas med en redogörelse för didaktiska implikationer av undersökningen.

De konkreta och praktiknära exemplen i boken handlar om att uppmärksamma det värdefulla som dagligen sker i undervisande sammanhang, i barnens lekar, deras skapande, utforskande och samvaro med varandra. Det handlar också om att skapa kunskap om och tillsammans med barnen i verksamheten.

Boken visar hur didaktik kan förstås och användas i kurser och examensarbeten inom förskollärarutbildningen och av förskollärare i förskolans vardagliga undervisningspraktik och riktar sig därmed särskilt till förskollärare under utbildning och yrkesverksamma förskollärare. Men boken utgör också en angelägen läsning för rektorer, andra arbetsledare och för övrig personal som arbetar i förskolan.

Sagt om boken
"I den här antologin lämnar artikelförfattarna bidrag till spännande och utforskande tankar kring hur didaktiken kan förstås i förskolan." Helhetsbetyget 4 av 5. Ulf Malmqvist, lektör, BTJ-häftet nr 5, 2020.

Om författarna
De tre redaktörerna, Kerstin Bäckman, Annika Elm och Lena O Magnusson, är alla verksamma som lärare och handledare inom förskollärarutbildningen vid Högskolan i Gävle, de är också verksamma inom ett flertal forskningsprojekt som rör förskolan och olika delar av dess utbildning.
Begagnad bok
119 kr325 krSpara 206 kr (64%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr325 krSpara 206 kr (64%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar