Hälsopedagogik; Malin Nyberg; 2021
spara 15%
3 säljare

Hälsopedagogik Upplaga 1

av Malin Nyberg

Läroboken "Hälsopedagogik" består av fyra segment, vilka tillsammans ger en omfattande överblick över hälsa ur olika perspektiv: 'Om hälsa', 'Din hälsa', 'Vår hälsa' och 'Allas hälsa'. Varje segment inkluderar flera kapitel, och är utformade för att tillsammans ge en samlad inblick i ämnet, där varje del bidrar till ett större sammanhang och bygger på den föregående. Dessutom finns två särskilda avsnitt i boken: 'Källhantering' och 'APL'.

Denna bok är utformad för att vara både informativ och lätt att hantera. Den inkluderar en mängd faktiska frågor, reflektionsfrågor, uppgifter, case-studier och fördjupningar, alla avsedda att underlätta förståelse och illustrera kopplingen mellan teori och praktik.

Segment ett, 'Om hälsa', introducerar eleverna till kärnkoncept, terminologi, statistik och en historisk tillbakablick. Syftet med detta segment är att etablera en kunskapsgrund för kommande delar.

Segment två, 'Din hälsa', fokuserar på livsstilens betydelse för hälsan. Det tar en holistisk syn på människan och koncentrerar sig på elevens egen hälsa. Genom detta segment kommer eleverna att få insikt i vad som påverkar deras egen hälsa och andras.

Segment tre, 'Vår hälsa', bygger på de två första segmenten och förskjuter fokus mot andra människors hälsa. Utgångspunkten är elevens framtida yrkesroll. Här presenteras pedagogiska metoder för att främja hälsa, med särskild betoning på elevens attityd och bemötande.

I segment fyra, 'Allas hälsa', lyfts blicken för att se på hälsa ur ett samhällsperspektiv och på en organisatorisk nivå. Denna del bygger vidare på de kunskaper som eleverna har fått tidigare i kursen, och fokuserar på folkhälsa och folkhälsoarbete. I detta avsnitt kommer eleverna att utveckla sin förmåga att se och kritiskt granska hur samhället organiseras utifrån ett folkhälsoperspektiv.

Genom de första tre segmenten av boken, ges eleverna verktyg för att kunna planera, genomföra, dokumentera och utvärdera hälsopedagogiska aktiviteter, och utveckla förmågan att arbeta på ett sätt som främjar hälsa."

Läroboken "Hälsopedagogik" består av fyra segment, vilka tillsammans ger en omfattande överblick över hälsa ur olika perspektiv: 'Om hälsa', 'Din hälsa', 'Vår hälsa' och 'Allas hälsa'. Varje segment inkluderar flera kapitel, och är utformade för att tillsammans ge en samlad inblick i ämnet, där varje del bidrar till ett större sammanhang och bygger på den föregående. Dessutom finns två särskilda avsnitt i boken: 'Källhantering' och 'APL'.

Denna bok är utformad för att vara både informativ och lätt att hantera. Den inkluderar en mängd faktiska frågor, reflektionsfrågor, uppgifter, case-studier och fördjupningar, alla avsedda att underlätta förståelse och illustrera kopplingen mellan teori och praktik.

Segment ett, 'Om hälsa', introducerar eleverna till kärnkoncept, terminologi, statistik och en historisk tillbakablick. Syftet med detta segment är att etablera en kunskapsgrund för kommande delar.

Segment två, 'Din hälsa', fokuserar på livsstilens betydelse för hälsan. Det tar en holistisk syn på människan och koncentrerar sig på elevens egen hälsa. Genom detta segment kommer eleverna att få insikt i vad som påverkar deras egen hälsa och andras.

Segment tre, 'Vår hälsa', bygger på de två första segmenten och förskjuter fokus mot andra människors hälsa. Utgångspunkten är elevens framtida yrkesroll. Här presenteras pedagogiska metoder för att främja hälsa, med särskild betoning på elevens attityd och bemötande.

I segment fyra, 'Allas hälsa', lyfts blicken för att se på hälsa ur ett samhällsperspektiv och på en organisatorisk nivå. Denna del bygger vidare på de kunskaper som eleverna har fått tidigare i kursen, och fokuserar på folkhälsa och folkhälsoarbete. I detta avsnitt kommer eleverna att utveckla sin förmåga att se och kritiskt granska hur samhället organiseras utifrån ett folkhälsoperspektiv.

Genom de första tre segmenten av boken, ges eleverna verktyg för att kunna planera, genomföra, dokumentera och utvärdera hälsopedagogiska aktiviteter, och utveckla förmågan att arbeta på ett sätt som främjar hälsa."

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789127459434
Förlag: Natur & Kultur Läromedel
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 319 st

Läroboken "Hälsopedagogik" består av fyra segment, vilka tillsammans ger en omfattande överblick över hälsa ur olika perspektiv: 'Om hälsa', 'Din hälsa', 'Vår hälsa' och 'Allas hälsa'. Varje segment inkluderar flera kapitel, och är utformade för att tillsammans ge en samlad inblick i ämnet, där varje del bidrar till ett större sammanhang och bygger på den föregående. Dessutom finns två särskilda avsnitt i boken: 'Källhantering' och 'APL'.

Denna bok är utformad för att vara både informativ och lätt att hantera. Den inkluderar en mängd faktiska frågor, reflektionsfrågor, uppgifter, case-studier och fördjupningar, alla avsedda att underlätta förståelse och illustrera kopplingen mellan teori och praktik.

Segment ett, 'Om hälsa', introducerar eleverna till kärnkoncept, terminologi, statistik och en historisk tillbakablick. Syftet med detta segment är att etablera en kunskapsgrund för kommande delar.

Segment två, 'Din hälsa', fokuserar på livsstilens betydelse för hälsan. Det tar en holistisk syn på människan och koncentrerar sig på elevens egen hälsa. Genom detta segment kommer eleverna att få insikt i vad som påverkar deras egen hälsa och andras.

Segment tre, 'Vår hälsa', bygger på de två första segmenten och förskjuter fokus mot andra människors hälsa. Utgångspunkten är elevens framtida yrkesroll. Här presenteras pedagogiska metoder för att främja hälsa, med särskild betoning på elevens attityd och bemötande.

I segment fyra, 'Allas hälsa', lyfts blicken för att se på hälsa ur ett samhällsperspektiv och på en organisatorisk nivå. Denna del bygger vidare på de kunskaper som eleverna har fått tidigare i kursen, och fokuserar på folkhälsa och folkhälsoarbete. I detta avsnitt kommer eleverna att utveckla sin förmåga att se och kritiskt granska hur samhället organiseras utifrån ett folkhälsoperspektiv.

Genom de första tre segmenten av boken, ges eleverna verktyg för att kunna planera, genomföra, dokumentera och utvärdera hälsopedagogiska aktiviteter, och utveckla förmågan att arbeta på ett sätt som främjar hälsa."

Läroboken "Hälsopedagogik" består av fyra segment, vilka tillsammans ger en omfattande överblick över hälsa ur olika perspektiv: 'Om hälsa', 'Din hälsa', 'Vår hälsa' och 'Allas hälsa'. Varje segment inkluderar flera kapitel, och är utformade för att tillsammans ge en samlad inblick i ämnet, där varje del bidrar till ett större sammanhang och bygger på den föregående. Dessutom finns två särskilda avsnitt i boken: 'Källhantering' och 'APL'.

Denna bok är utformad för att vara både informativ och lätt att hantera. Den inkluderar en mängd faktiska frågor, reflektionsfrågor, uppgifter, case-studier och fördjupningar, alla avsedda att underlätta förståelse och illustrera kopplingen mellan teori och praktik.

Segment ett, 'Om hälsa', introducerar eleverna till kärnkoncept, terminologi, statistik och en historisk tillbakablick. Syftet med detta segment är att etablera en kunskapsgrund för kommande delar.

Segment två, 'Din hälsa', fokuserar på livsstilens betydelse för hälsan. Det tar en holistisk syn på människan och koncentrerar sig på elevens egen hälsa. Genom detta segment kommer eleverna att få insikt i vad som påverkar deras egen hälsa och andras.

Segment tre, 'Vår hälsa', bygger på de två första segmenten och förskjuter fokus mot andra människors hälsa. Utgångspunkten är elevens framtida yrkesroll. Här presenteras pedagogiska metoder för att främja hälsa, med särskild betoning på elevens attityd och bemötande.

I segment fyra, 'Allas hälsa', lyfts blicken för att se på hälsa ur ett samhällsperspektiv och på en organisatorisk nivå. Denna del bygger vidare på de kunskaper som eleverna har fått tidigare i kursen, och fokuserar på folkhälsa och folkhälsoarbete. I detta avsnitt kommer eleverna att utveckla sin förmåga att se och kritiskt granska hur samhället organiseras utifrån ett folkhälsoperspektiv.

Genom de första tre segmenten av boken, ges eleverna verktyg för att kunna planera, genomföra, dokumentera och utvärdera hälsopedagogiska aktiviteter, och utveckla förmågan att arbeta på ett sätt som främjar hälsa."

Begagnad bok
419 kr490 krSpara 71 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
419 kr490 krSpara 71 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar