Events marketing management : a consumer perspective; Ivna Reic; 2017
Events marketing management : a consumer perspective; Ivna Reic; 2017

Events marketing management : a consumer perspectiveUpplaga 1

av Ivna Reic

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9780415533584
  • Sidor: 292 st
  • Förlag: Routledge
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

This textbook provides students with an essential introduction to the theoretical underpinnings and practicalities of managing the marketing of events. In order to market events effectively, it is vital to consider marketing of events from the organiser's perspective and to link it to that of the consumers attending events. As such, this is the first book on the topic which reflects the unique characteristics of marketing in the Events industry by exploring both sides of the marketing coin - the supply and the demand - in the specific context of events. The book takes the reader from core marketing mix principles to exploring the event marketing landscape to consumer experience and involvement with event marketing and finally strategies and tactics employed to manage the marketing activities related to events. The use of technology, importance of sponsorship and PR are also considered. International case studies are integrated throughout to show practical realities of marketing and managing events and a range of useful learning aids are incorporated to aid navigation throughout the book, spur critical thinking and further students' knowledge. This accessible and comprehensive account of Events Marketing and Management is essential reading for all students and future managers.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Events marketing management : a consumer perspective (2017)

2017 släpptes boken Events marketing management : a consumer perspective skriven av Ivna Reic. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 292 sidor. Förlaget bakom boken är Routledge.

Köp boken Events marketing management : a consumer perspective på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Marknadsföring och kommunikationÖvriga marknadsföring och kommunikation

Referera till Events marketing management : a consumer perspective (Upplaga 1)

Harvard

Reic, I. (2017). Events marketing management : a consumer perspective. 1:a uppl. Routledge.

Oxford

Reic, Ivna, Events marketing management : a consumer perspective, 1 uppl. (Routledge, 2017).

APA

Reic, I. (2017). Events marketing management : a consumer perspective (1:a uppl.). Routledge.

Vancouver

Reic I. Events marketing management : a consumer perspective. 1:a uppl. Routledge; 2017.

Köp boken

Bokus

786 kr

Ny bok som skickas inom 7-10 vardagar

Få 39 kr studentrabatt med Studentapan

Bokens omdöme

Ingen har recenserat den här boken ännu.

Liknande kurslitteratur

Kritiskt tänkande; Lars Torsten Eriksson; 2018
Begagnad
-46%

Kritiskt tänkande

229 kr
426 kr
Strategic Marketing; Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim; 2015
Begagnad

Strategic Marketing

275 kr
Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp; Emma Dennisdotter, Emma Axenbrant; 2008
Begagnad

Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp

119 kr
Business Research Methods; Alan (Professor of Organizational and Social Resear Bryman; 2022
Begagnad
-28%

Business Research Methods

589 kr
823 kr
Att skapa effektiva team : en handledning för ledare och medlemmar; Susan A. Wheelan; 2013
Begagnad

Att skapa effektiva team : en handledning för ledare och medlemmar

89 kr
Organisation och ansvar : om hur organisatoriska processer hindrar ansvarstagande; Tommy Jensen, Johan Sandström; 2019
Begagnad
-48%

Organisation och ansvar : om hur organisatoriska processer hindrar ansvarstagande

215 kr
411 kr
Revision; Thomas Carrington; 2014
Begagnad

Revision

129 kr
Business Model Generation; Alexander Osterwalder, Yves Pigneur; 2013
Begagnad
-44%

Business Model Generation

259 kr
461 kr
Storytelling : branding in practice; Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette; 2010
Helt ny

Storytelling : branding in practice

798 kr
Organisation och ledning : ett något skeptiskt perspektiv; Mats Alvesson; 2013
Begagnad
-57%

Organisation och ledning : ett något skeptiskt perspektiv

179 kr
420 kr
Försäljning och säljledning; Steen Thorborg; 2011
Begagnad

Försäljning och säljledning

209 kr
Optimal marknadskommunikation; Micael Dahlén, Fredrik Lange, Sara Rosengren; 2017
Begagnad
-45%

Optimal marknadskommunikation

415 kr
756 kr
Makt och maktutövning i arbetslivet; Endre Sjøvold; 2019
Helt ny

Makt och maktutövning i arbetslivet

Tillfälligt slut
Culture and society 1780-1950; Raymond Williams; 2017
Helt ny

Culture and society 1780-1950

144 kr
Entreprenörskap : individ, företag, samhälle; Mikael Samuelsson, Anna Söderblom; 2016
Begagnad
-31%

Entreprenörskap : individ, företag, samhälle

375 kr
545 kr
Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv; Karin M. Ekström, Mikael Ottosson, Anders Parment; 2017
Begagnad

Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv

189 kr
Hur moderna organisationer fungerar; Dag Ingvar Jacobsen, Jan Thorsvik; 2021
Begagnad
-40%

Hur moderna organisationer fungerar

335 kr
558 kr
Företagsekonomi - i praktik och princip; Magnus Frostenson, Frans Prenkert; 2015
Begagnad

Företagsekonomi - i praktik och princip

299 kr
Problemformulering; Johan Alvehus; 2018
Begagnad
-30%

Problemformulering

199 kr
283 kr
Vardagslivets socialpsykologi; Thomas Johansson, Philip Lalander; 2018
Begagnad
-39%

Vardagslivets socialpsykologi

305 kr
499 kr
  • Utforska Studentapan

  • Köp kurslitteratur
  • Sälj kurslitteratur
  • Studentrabatter
  • Studieteknik
  • Artiklar
  • Omdömen
  • Resurser

  • Hjälpcenter
  • Kontakta oss
  • Företagsinformation
  • Om oss

© 2025 Studentapan AB

  • Villkor
  • Cookies

      Cookies och dataskydd

      Studentapan använder cookies för att skapa en säker och skräddarsydd upplevelse, samt för annonsering och för att analysera trafiken på webbsidan.