Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv; Karin M. Ekström, Mikael Ottosson, Anders Parment; 2017
Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv; Karin M. Ekström, Mikael Ottosson, Anders Parment; 2017

Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv Upplaga 1

av Karin M. Ekström, Mikael Ottosson, Anders Parment

4.3 (9)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789144103785
  • Sidor: 300 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I Konsumentbeteende – klassiska och samtida perspektiv ges en grundläggande förståelse för ämnet konsumentbeteende. Kunskap om varför och på vilket sätt människor konsumerar är av intresse för flertalet samhällsaktörer, i synnerhet som konsumtion kommit att bli en allt viktigare del av människors liv. Boken skiljer sig från flertalet läroböcker genom att konsumentbeteendeämnet beskrivs utifrån två övergripande teoretiska fält: teorier om konsumentens psykologi och beslut samt teorier om konsumtionskultur och konsumtionspraktik. Dessa två teoretiska perspektiv kompletterar varandra och bidrar till en ökad förståelse för konsumtionens komplexitet. Boken har därutöver ett hållbarhetsperspektiv och ett konsumentperspektiv. Konsumtionens konsekvenser för miljön behöver uppmärksammas, inte minst med tanke på kommande generationer. Konsumenten ses inte som en passiv mottagare av erbjudanden, utan som en aktivt handlande aktör som måste ges möjlighet att göra sin röst hörd. En ökad förståelse för konsumenters olika livsvillkor och situationer de befinner sig i kan ge företag och andra organisationer bättre möjligheter att nå ut till konsumenter och tillgodose deras behov.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv (2017)

I april 2017 släpptes boken Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv skriven av Karin M. Ekström, Mikael Ottosson, Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 300 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv på Studentapan och spara uppåt 41% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv (Upplaga 1)

Harvard

Ekström, K. M., Ottosson, M. & Parment, A. (2017). Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Ekström, Karin M., Ottosson, Mikael & Parment, Anders, Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2017).

APA

Ekström, K. M., Ottosson, M., & Parment, A. (2017). Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Ekström KM, Ottosson M, Parment A. Konsumentbeteende : klassiska & samtida perspektiv. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2017.

Köp boken

315 kr
533 kr