Skolutveckling och kvalitetsarbete i praktiken; Gunilla Ericsson; 2017
endast ny

Skolutveckling och kvalitetsarbete i praktiken

av Gunilla Ericsson
Att leda och utveckla en pedagogisk verksamhet är komplext. Verksamhetens beprövade erfarenhet och den vetenskapliga grunden ska konkretiseras och systematiseras tillsammans med direktiv och villkor. Det systematiska kvalitetsarbetet ska kommuniceras med alla involverade där upplevd meningsfullhet och begriplighet är ledord för verksamhetens utveckling. Den här bokens syftar till att vara en praktisk hjälpreda i att få ihop helheten med ett långsiktigt strategiskt och systematiskt arbete. Boken relaterar till relevant teori och beprövad erfarenhet och innehåller pedagogiska konkreta verktyg. Gunilla Ericsson är Filosofie licentiat i pedagogik med inriktning mot ledares lärande. Hon har mångårig erfarenhet av skolutvecklingsarbete och lärarutbildning. Hon har även arbetat i olika kommuner som lärare, rektor, utbildningsledare och förvaltningschef.
Att leda och utveckla en pedagogisk verksamhet är komplext. Verksamhetens beprövade erfarenhet och den vetenskapliga grunden ska konkretiseras och systematiseras tillsammans med direktiv och villkor. Det systematiska kvalitetsarbetet ska kommuniceras med alla involverade där upplevd meningsfullhet och begriplighet är ledord för verksamhetens utveckling. Den här bokens syftar till att vara en praktisk hjälpreda i att få ihop helheten med ett långsiktigt strategiskt och systematiskt arbete. Boken relaterar till relevant teori och beprövad erfarenhet och innehåller pedagogiska konkreta verktyg. Gunilla Ericsson är Filosofie licentiat i pedagogik med inriktning mot ledares lärande. Hon har mångårig erfarenhet av skolutvecklingsarbete och lärarutbildning. Hon har även arbetat i olika kommuner som lärare, rektor, utbildningsledare och förvaltningschef.
Utgiven: 2017
ISBN: 9789170638053
Förlag: Karlstad University Press
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 41 st
Att leda och utveckla en pedagogisk verksamhet är komplext. Verksamhetens beprövade erfarenhet och den vetenskapliga grunden ska konkretiseras och systematiseras tillsammans med direktiv och villkor. Det systematiska kvalitetsarbetet ska kommuniceras med alla involverade där upplevd meningsfullhet och begriplighet är ledord för verksamhetens utveckling. Den här bokens syftar till att vara en praktisk hjälpreda i att få ihop helheten med ett långsiktigt strategiskt och systematiskt arbete. Boken relaterar till relevant teori och beprövad erfarenhet och innehåller pedagogiska konkreta verktyg. Gunilla Ericsson är Filosofie licentiat i pedagogik med inriktning mot ledares lärande. Hon har mångårig erfarenhet av skolutvecklingsarbete och lärarutbildning. Hon har även arbetat i olika kommuner som lärare, rektor, utbildningsledare och förvaltningschef.
Att leda och utveckla en pedagogisk verksamhet är komplext. Verksamhetens beprövade erfarenhet och den vetenskapliga grunden ska konkretiseras och systematiseras tillsammans med direktiv och villkor. Det systematiska kvalitetsarbetet ska kommuniceras med alla involverade där upplevd meningsfullhet och begriplighet är ledord för verksamhetens utveckling. Den här bokens syftar till att vara en praktisk hjälpreda i att få ihop helheten med ett långsiktigt strategiskt och systematiskt arbete. Boken relaterar till relevant teori och beprövad erfarenhet och innehåller pedagogiska konkreta verktyg. Gunilla Ericsson är Filosofie licentiat i pedagogik med inriktning mot ledares lärande. Hon har mångårig erfarenhet av skolutvecklingsarbete och lärarutbildning. Hon har även arbetat i olika kommuner som lärare, rektor, utbildningsledare och förvaltningschef.
Ny bok
204 kr214 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
204 kr214 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)