Professionell marknadsföring; Björn Axelsson, Henrik Agndal; 2019
spara 13%
5+ säljare

Professionell marknadsföring Upplaga 4

av Björn Axelsson, Henrik Agndal

"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.

Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.

"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.

Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.

Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144116778
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 608 st
4 upplagor
Upplaga 3 (2011)
från 115 kr
Upplaga 2 (2005)
från 99 kr
Upplaga 1 (1995)
från 119 kr
Upplaga 4 (2019)
från 469 kr

"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.

Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.

"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.

Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.

Begagnad bok
469 kr535 krSpara 66 kr (13%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
469 kr535 krSpara 66 kr (13%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar