"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.
Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I januari 2019 släpptes boken Professionell marknadsföring skriven av Björn Axelsson, Henrik Agndal. Det är den 4e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 608 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Professionell marknadsföring på Studentapan och spara uppåt 35% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 26 recensioner från verifierade användare
4.8 (26)
26 recensioner
Kevin
Lund
Roligaste ämnet i kursen. Bra bok
Sebastian
Gävle
Lätt att orientera sig i!
Mikaela
Degerfors
Bra och tydlig bok om marknadsföring. Bra indelning i konsumentmarknad och företagsmarknad.
Maja
Uppsala
Informativ och lärorik!
Liv
Edsbyn
Mycket bra och lärorik bok inom ämnet marknadsföring!
Oskar
Lund
Bra med mycket exempel för att tydliggöra punkter!