Professionell marknadsföring Upplaga 4
"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.
Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.
"Professionell marknadsföring" är en väsentlig bok inom marknadsföringsfältet. Boken tar sin utgångspunkt i frågan "Vad innebär marknadsföring?" och utvecklar därefter olika synsätt på ämnet. Författarna diskuterar marknadsföringens funktion i företag och samhälle, samt olika aktörer inom marknadsföring. De belyser också hur en marknadsförare kan tänka och agera i olika sammanhang, som när man verkar på företags- eller konsumentmarknader, marknadsför produkter eller tjänster, eller opererar på internationell nivå.
Boken tar upp ständigt relevanta teman, såsom segmentering, positionering, marknadsundersökningar och köpbeteende, samt en rad specifika ämnen. Dessa inkluderar att förstå kundvärde, relationsmarknadsföring, key account management, produktplacering, marknadsföring och postmodernism, etik i marknadsföring, kundvård, social marknadsföring och e-handel. Författarnas resonemang, baserade på både forskning och personlig erfarenhet, kombineras med illustrativa exempel från både teori och praxis inom marknadsföring. Denna fjärde utgåva är uppdaterad med senaste forskningsresultat. Uppkomsten av sociala medier och webbaserad marknadsföring behandlas och integreras in i deras relevanta sammanhang. Dessutom har författarna införlivat nya, aktuella exempel.