Organisationer, ledning och processer; Mats Alvesson, Stefan Sveningsson, Johan Alvehus, Lars Bengtsson, Martin Blom, Yvonne Due Billing, Ulf Elg, Tony Huzzard, Dan Kärreman, Matts Kärreman, Susanne Lundholm, Jens Rennstam, Peter Svensson, Nadja Sörgärde, Robert Wenglén; 2019
spara 27%
5+ säljare

Organisationer, ledning och processer Upplaga 3

av Mats Alvesson, Stefan Sveningsson, Johan Alvehus, Lars Bengtsson, Martin Blom
m.fl.
Ledning och styrning av moderna organisationer blir allt svårare eftersom det sedan många år tillbaka inte är tillräckligt att bara producera resultat i form av produkter och tjänster. Organisationer måste i ökande utsträckning leva upp till de tuffa krav som ställs på etik, jämställdhet, miljö och mångfald samt följa ständigt föränderliga moden och trender. Den komplexitet som präglar moderna organisationer kräver att vi överger tron på överdrivet enkla framgångsrecept och i stället utvecklar självständigt och kritiskt tänkande.
Organisationer, ledning och processer vill bidra till eftertanke och inspirera till kritisk reflektion. Varje kapitel behandlar ett specifikt organisationstema och sammantaget bildar dessa en bred och kvalificerad genomgång av modern organisationsteori och praktik. Bland temana finner vi: strategi, bolagsstyrning, nätverk, kontroll/styrning, genus, ledarskap, lärande, motivation, organisationskultur och organisationsförändring. I fyra separata kapitel behandlas även chefers och personalchefers arbete samt kunskaps- och marknadsföringsarbete. I denna tredje upplaga är alla kapitel kraftfullt uppdaterade utifrån aktuell forskning och organisationspraktik. Utöver det har det tillkommit flera aktuella exempel både från näringsliv och från offentlig sektor.
Boken vänder sig till studerande på universitet och högskola inom samhällsvetenskapliga ämnen, men också till praktiskt verksamma inom organisationer.
Ledning och styrning av moderna organisationer blir allt svårare eftersom det sedan många år tillbaka inte är tillräckligt att bara producera resultat i form av produkter och tjänster. Organisationer måste i ökande utsträckning leva upp till de tuffa krav som ställs på etik, jämställdhet, miljö och mångfald samt följa ständigt föränderliga moden och trender. Den komplexitet som präglar moderna organisationer kräver att vi överger tron på överdrivet enkla framgångsrecept och i stället utvecklar självständigt och kritiskt tänkande.
Organisationer, ledning och processer vill bidra till eftertanke och inspirera till kritisk reflektion. Varje kapitel behandlar ett specifikt organisationstema och sammantaget bildar dessa en bred och kvalificerad genomgång av modern organisationsteori och praktik. Bland temana finner vi: strategi, bolagsstyrning, nätverk, kontroll/styrning, genus, ledarskap, lärande, motivation, organisationskultur och organisationsförändring. I fyra separata kapitel behandlas även chefers och personalchefers arbete samt kunskaps- och marknadsföringsarbete. I denna tredje upplaga är alla kapitel kraftfullt uppdaterade utifrån aktuell forskning och organisationspraktik. Utöver det har det tillkommit flera aktuella exempel både från näringsliv och från offentlig sektor.
Boken vänder sig till studerande på universitet och högskola inom samhällsvetenskapliga ämnen, men också till praktiskt verksamma inom organisationer.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144122069
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 424 st
3 upplagor
Upplaga 2 (2012)
från 95 kr
Upplaga 1 (2007)
från 139 kr
Upplaga 3 (2019)
från 369 kr
Ledning och styrning av moderna organisationer blir allt svårare eftersom det sedan många år tillbaka inte är tillräckligt att bara producera resultat i form av produkter och tjänster. Organisationer måste i ökande utsträckning leva upp till de tuffa krav som ställs på etik, jämställdhet, miljö och mångfald samt följa ständigt föränderliga moden och trender. Den komplexitet som präglar moderna organisationer kräver att vi överger tron på överdrivet enkla framgångsrecept och i stället utvecklar självständigt och kritiskt tänkande.
Organisationer, ledning och processer vill bidra till eftertanke och inspirera till kritisk reflektion. Varje kapitel behandlar ett specifikt organisationstema och sammantaget bildar dessa en bred och kvalificerad genomgång av modern organisationsteori och praktik. Bland temana finner vi: strategi, bolagsstyrning, nätverk, kontroll/styrning, genus, ledarskap, lärande, motivation, organisationskultur och organisationsförändring. I fyra separata kapitel behandlas även chefers och personalchefers arbete samt kunskaps- och marknadsföringsarbete. I denna tredje upplaga är alla kapitel kraftfullt uppdaterade utifrån aktuell forskning och organisationspraktik. Utöver det har det tillkommit flera aktuella exempel både från näringsliv och från offentlig sektor.
Boken vänder sig till studerande på universitet och högskola inom samhällsvetenskapliga ämnen, men också till praktiskt verksamma inom organisationer.
Ledning och styrning av moderna organisationer blir allt svårare eftersom det sedan många år tillbaka inte är tillräckligt att bara producera resultat i form av produkter och tjänster. Organisationer måste i ökande utsträckning leva upp till de tuffa krav som ställs på etik, jämställdhet, miljö och mångfald samt följa ständigt föränderliga moden och trender. Den komplexitet som präglar moderna organisationer kräver att vi överger tron på överdrivet enkla framgångsrecept och i stället utvecklar självständigt och kritiskt tänkande.
Organisationer, ledning och processer vill bidra till eftertanke och inspirera till kritisk reflektion. Varje kapitel behandlar ett specifikt organisationstema och sammantaget bildar dessa en bred och kvalificerad genomgång av modern organisationsteori och praktik. Bland temana finner vi: strategi, bolagsstyrning, nätverk, kontroll/styrning, genus, ledarskap, lärande, motivation, organisationskultur och organisationsförändring. I fyra separata kapitel behandlas även chefers och personalchefers arbete samt kunskaps- och marknadsföringsarbete. I denna tredje upplaga är alla kapitel kraftfullt uppdaterade utifrån aktuell forskning och organisationspraktik. Utöver det har det tillkommit flera aktuella exempel både från näringsliv och från offentlig sektor.
Boken vänder sig till studerande på universitet och högskola inom samhällsvetenskapliga ämnen, men också till praktiskt verksamma inom organisationer.
Begagnad bok
369 kr502 krSpara 133 kr (27%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
369 kr502 krSpara 133 kr (27%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar