Pedagogisk miljö i  tanke och handling; Linda Linder; 2016
5+ säljare

Pedagogisk miljö i tanke och handling Upplaga 1

av Linda Linder
Den pedagogiska miljön i förskolan ska vara öppen, innehållsrik och inbjudande med plats för lek, kreativitet och barnens egna idéer. Samtidigt ska miljö och material stärka barnens intresse och nyfikenhet att utforska och erövra nya kunskaper och färdigheter.
Linda Linder, förskollärare och ateljerista, och hennes medförfattare inspireras av tanken om miljön som den tredje pedagogen, hämtad från den pedagogiska filosofi som vuxit fram i Reggio Emilia. Här delar de med sig av konkreta exempel med teoretiska och praktiska perspektiv på vilken skillnad den pedagogiska miljön kan göra i förskolan.
Antologin Pedagogisk miljö i tanke och handling är både en inspiration och en praktisk handledning för alla som vill utveckla förskolan tillsammans med barn och kollegor.

Innehåll

Förord
Inledning av Karin Hultman
Rummet som den tredje pedagogen av Linda Linder
Synen på barnet påverkar miljön av Christian Eidevald & Agneta Wallander
Förskolan som barnens arena av Eleonor Andersson & Lina Svensson
Torget trend, matsal eller mötesplats av Christina Nilsson
Att resa mellan öar är att lära av Maria Fabien, Lovisa Gustafsson, Anna Larsén & Erika Lewis
"Den gör så att en lampa lyser!" av Carina Lindblad & Anna-Karin Jansson
Vi har ett rum och vad gör vi då? av Pia Franzén
Det offentliga rummet som plats för lek av Cristian Fabbi
Se miljön utifrån alla barns perspektiv av Ann Kronberg Larsson
En likvärdig förskola i hela kommunen av Helena Olsson & Martin Gråfors
Att bygga för relationer och lärande av Anna-Maria Andersson
Delakulturens betydelse för utveckling av Markus Bergenord & Linda Linder
Den pedagogiska miljön i förskolan ska vara öppen, innehållsrik och inbjudande med plats för lek, kreativitet och barnens egna idéer. Samtidigt ska miljö och material stärka barnens intresse och nyfikenhet att utforska och erövra nya kunskaper och färdigheter.
Linda Linder, förskollärare och ateljerista, och hennes medförfattare inspireras av tanken om miljön som den tredje pedagogen, hämtad från den pedagogiska filosofi som vuxit fram i Reggio Emilia. Här delar de med sig av konkreta exempel med teoretiska och praktiska perspektiv på vilken skillnad den pedagogiska miljön kan göra i förskolan.
Antologin Pedagogisk miljö i tanke och handling är både en inspiration och en praktisk handledning för alla som vill utveckla förskolan tillsammans med barn och kollegor.

Innehåll

Förord
Inledning av Karin Hultman
Rummet som den tredje pedagogen av Linda Linder
Synen på barnet påverkar miljön av Christian Eidevald & Agneta Wallander
Förskolan som barnens arena av Eleonor Andersson & Lina Svensson
Torget trend, matsal eller mötesplats av Christina Nilsson
Att resa mellan öar är att lära av Maria Fabien, Lovisa Gustafsson, Anna Larsén & Erika Lewis
"Den gör så att en lampa lyser!" av Carina Lindblad & Anna-Karin Jansson
Vi har ett rum och vad gör vi då? av Pia Franzén
Det offentliga rummet som plats för lek av Cristian Fabbi
Se miljön utifrån alla barns perspektiv av Ann Kronberg Larsson
En likvärdig förskola i hela kommunen av Helena Olsson & Martin Gråfors
Att bygga för relationer och lärande av Anna-Maria Andersson
Delakulturens betydelse för utveckling av Markus Bergenord & Linda Linder
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789188149077
Förlag: Lärarförlaget
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 237 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2021)
från 259 kr
Upplaga 1 (2016)
från 119 kr
Den pedagogiska miljön i förskolan ska vara öppen, innehållsrik och inbjudande med plats för lek, kreativitet och barnens egna idéer. Samtidigt ska miljö och material stärka barnens intresse och nyfikenhet att utforska och erövra nya kunskaper och färdigheter.
Linda Linder, förskollärare och ateljerista, och hennes medförfattare inspireras av tanken om miljön som den tredje pedagogen, hämtad från den pedagogiska filosofi som vuxit fram i Reggio Emilia. Här delar de med sig av konkreta exempel med teoretiska och praktiska perspektiv på vilken skillnad den pedagogiska miljön kan göra i förskolan.
Antologin Pedagogisk miljö i tanke och handling är både en inspiration och en praktisk handledning för alla som vill utveckla förskolan tillsammans med barn och kollegor.

Innehåll

Förord
Inledning av Karin Hultman
Rummet som den tredje pedagogen av Linda Linder
Synen på barnet påverkar miljön av Christian Eidevald & Agneta Wallander
Förskolan som barnens arena av Eleonor Andersson & Lina Svensson
Torget trend, matsal eller mötesplats av Christina Nilsson
Att resa mellan öar är att lära av Maria Fabien, Lovisa Gustafsson, Anna Larsén & Erika Lewis
"Den gör så att en lampa lyser!" av Carina Lindblad & Anna-Karin Jansson
Vi har ett rum och vad gör vi då? av Pia Franzén
Det offentliga rummet som plats för lek av Cristian Fabbi
Se miljön utifrån alla barns perspektiv av Ann Kronberg Larsson
En likvärdig förskola i hela kommunen av Helena Olsson & Martin Gråfors
Att bygga för relationer och lärande av Anna-Maria Andersson
Delakulturens betydelse för utveckling av Markus Bergenord & Linda Linder
Den pedagogiska miljön i förskolan ska vara öppen, innehållsrik och inbjudande med plats för lek, kreativitet och barnens egna idéer. Samtidigt ska miljö och material stärka barnens intresse och nyfikenhet att utforska och erövra nya kunskaper och färdigheter.
Linda Linder, förskollärare och ateljerista, och hennes medförfattare inspireras av tanken om miljön som den tredje pedagogen, hämtad från den pedagogiska filosofi som vuxit fram i Reggio Emilia. Här delar de med sig av konkreta exempel med teoretiska och praktiska perspektiv på vilken skillnad den pedagogiska miljön kan göra i förskolan.
Antologin Pedagogisk miljö i tanke och handling är både en inspiration och en praktisk handledning för alla som vill utveckla förskolan tillsammans med barn och kollegor.

Innehåll

Förord
Inledning av Karin Hultman
Rummet som den tredje pedagogen av Linda Linder
Synen på barnet påverkar miljön av Christian Eidevald & Agneta Wallander
Förskolan som barnens arena av Eleonor Andersson & Lina Svensson
Torget trend, matsal eller mötesplats av Christina Nilsson
Att resa mellan öar är att lära av Maria Fabien, Lovisa Gustafsson, Anna Larsén & Erika Lewis
"Den gör så att en lampa lyser!" av Carina Lindblad & Anna-Karin Jansson
Vi har ett rum och vad gör vi då? av Pia Franzén
Det offentliga rummet som plats för lek av Cristian Fabbi
Se miljön utifrån alla barns perspektiv av Ann Kronberg Larsson
En likvärdig förskola i hela kommunen av Helena Olsson & Martin Gråfors
Att bygga för relationer och lärande av Anna-Maria Andersson
Delakulturens betydelse för utveckling av Markus Bergenord & Linda Linder
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar