Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern; Stig Hadenius, Lennart Weibull, Ingela Wadbring; 2011
Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern; Stig Hadenius, Lennart Weibull, Ingela Wadbring; 2011

Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern Upplaga 10

av Stig Hadenius, Lennart Weibull, Ingela Wadbring

5.0 (1)

  • Upplaga: 10e upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789170921858
  • Sidor: 456 st
  • Förlag: Ekerlids
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Medieområdet har de senaste decennierna förändrats radikalt. En allmän avreglering av mediemarknaden har lett till nya kanaler inom radio- och tv-området och en helt ny konkurrenssituation för såväl public service-medierna som dagspressen. Framväxten av internet har medfört en grundläggande förändring för både produktion, distribution och konsumtion av massmedier. Samtidigt bygger dagspress, radio och tv på gamla traditioner som fortfarande spelar en viktig roll. Den snabba utvecklingen och den omfattande medieforskningen gör att boken allt oftare måste uppdateras. Denna helt omarbetade upplaga bygger på de tidigare upplagorna, men samtliga kapitel är omskrivna och boken har fått en något förändrad uppläggning. Både framväxten och aktuella villkor för alla viktiga massmedier dagspress, radio, tv och internet blir utförligt belyst med fokus på Sverige, men med globala utblickar. Också journalistikhistorien och dagens journalistik får stort utrymme, liksom aktuella trender i mediepubliken. Massmedier har blivit en klassiker och ett standardverk som är nödvändigt både för de som vill sätta sig in i vad som händer i medievärlden och de som vill hålla sina kunskaper aktuella inom medieområdet. Första utgåvan utkom 1970, och detta är den tionde, uppdaterade utgåvan. Stig Hadenius, f 1932, d 2010, fd professor i journalistik vid Stockholms universitet, Lennart Weibull är professor i massmedieforskning vid Göteborgs universitet och Ingela Wadbring är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern (2011)

I augusti 2011 släpptes boken Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern skriven av Stig Hadenius, Lennart Weibull, Ingela Wadbring. Det är den 10e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 456 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Ekerlids.

Köp boken Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern på Studentapan och spara pengar.

Finns i 11 upplagor

Upplaga 10, Upplaga 9, Upplaga 8, Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern (Upplaga 10)

Harvard

Hadenius, S., Weibull, L. & Wadbring, I. (2011). Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern. 10:e uppl. Ekerlids.

Oxford

Hadenius, Stig, Weibull, Lennart & Wadbring, Ingela, Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern, 10 uppl. (Ekerlids, 2011).

APA

Hadenius, S., Weibull, L., & Wadbring, I. (2011). Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern (10:e uppl.). Ekerlids.

Vancouver

Hadenius S, Weibull L, Wadbring I. Massmedier : press, radio och tv i den digitala tidsåldern. 10:e uppl. Ekerlids; 2011.

Alla upplagor

Köp boken

85 kr