Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser; Karin Taube; 2013
Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser; Karin Taube; 2013

Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser Upplaga 5

av Karin Taube

4.6 (5)

  • Upplaga: 5e upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144095196
  • Sidor: 144 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Läsinlärning och självförtroende ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna femte upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den fjärde upplagan. För vissa barn går det som en dans att lära sig läsa och skriva, medan andras väg mot läskunnighet mest kan liknas vid en besvärlig hinderbana. Det finns dock en särskild pusselbit i inlärningsprocessen som har stor betydelse för alla barns läs- och skrivinlärning: barnets självbild och självförtroende. Den här boken belyser sambandet mellan läsinlärning och självförtroende. Karin Taube tar avstamp i psykologiska teorier och empiriska undersökningar om självbegreppet, barns lärande, läs- och skrivinlärning samt självbild i relation till läs- och skrivinlärning. Hon ger också, utifrån sina breda kunskaper och mångåriga erfarenhet, en rad handfasta råd och tips som kan underlätta läsinlärningen. Den senaste forskningen har inkluderats i denna reviderade upplaga av boken, som kom ut första gången 1987. Läsinlärning och självförtroende vänder sig till blivande och färdigutbildade lärare inom förskolan och grundskolans tidiga år, samt till föräldrar och studerande i utbildningsvetenskapliga ämnen. Karin Taube är professor i pedagogik vid Institutionen för utbildningsvetenskap, Mittuniversitetet. Läsinlärning och självförtroende – psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna femte upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den fjärde upplagan.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser (2013)

I september 2013 släpptes boken Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser skriven av Karin Taube. Det är den 5e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 144 sidor djupgående information om språk. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser på Studentapan och spara pengar.

Finns i 6 upplagor

Tillhör kategorierna

Referera till Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser (Upplaga 5)

Harvard

Taube, K. (2013). Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser. 5:e uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Taube, Karin, Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser, 5 uppl. (Studentlitteratur AB, 2013).

APA

Taube, K. (2013). Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser (5:e uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Taube K. Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser. 5:e uppl. Studentlitteratur AB; 2013.

Alla upplagor

Köp boken

159 kr