5+ säljare
Kalkylering för produkter och investeringar Upplaga 2
Boken ger en introduktion till centrala begrepp och samband i kalkylering med tonvikt på en förståelse för hur intäkter och kostnader skall sammanställas i skilda typer av beslutssituationer, för att på ett så korrekt sätt som möjligt kunna mäta det enskilda beslutets lönsamhet. En teoretisk modell introduceras som sedan utvecklas för praktiska tillämpningar i produkt- och investeringskalkylering.
Boken kan användas i grundläggande kurser i företagsekonomi såväl i postgymnasial som företagsintern utbildning.
I denna nya upplaga behandlas förutom produkt- och investerings kalkylering, även projektkalkylering och prissättning i olika konkurenssituationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789144006369
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 246 st
4 upplagor
Upplaga 5 (2022)
från 335 krUpplaga 4 (2012)
från 119 krUpplaga 3 (2005)
från 100 krUpplaga 2 (1998)
från 105 krBoken ger en introduktion till centrala begrepp och samband i kalkylering med tonvikt på en förståelse för hur intäkter och kostnader skall sammanställas i skilda typer av beslutssituationer, för att på ett så korrekt sätt som möjligt kunna mäta det enskilda beslutets lönsamhet. En teoretisk modell introduceras som sedan utvecklas för praktiska tillämpningar i produkt- och investeringskalkylering.
Boken kan användas i grundläggande kurser i företagsekonomi såväl i postgymnasial som företagsintern utbildning.
I denna nya upplaga behandlas förutom produkt- och investerings kalkylering, även projektkalkylering och prissättning i olika konkurenssituationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
105 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.