5+ säljare
Kalkylering för produkter och investeringar Upplaga 3
Denna bok ger en introduktion till centrala begrepp och samband inom kalkylområdet. Författarna försöker skapa förståelse för hur intäkter och kostnader skall sammanställas i skilda typer av beslutssituationer, för att på ett så korrekt sätt som möjligt kunna mäta det enskilda beslutets lönsamhet. En teoretisk modell introduceras som sedan utvecklas för praktiska tillämpningar i produktkalkylering, investeringskalkylering, projektkalkylering och prissättning i olika konkurrenssituationer. Av tradition har böcker om kalkylering ofta varit inriktade på tillverkande företag.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144022499
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 268 st
4 upplagor
Upplaga 5 (2022)
från 335 krUpplaga 4 (2012)
från 119 krUpplaga 2 (1998)
från 105 krUpplaga 3 (2005)
från 100 krDenna bok ger en introduktion till centrala begrepp och samband inom kalkylområdet. Författarna försöker skapa förståelse för hur intäkter och kostnader skall sammanställas i skilda typer av beslutssituationer, för att på ett så korrekt sätt som möjligt kunna mäta det enskilda beslutets lönsamhet. En teoretisk modell introduceras som sedan utvecklas för praktiska tillämpningar i produktkalkylering, investeringskalkylering, projektkalkylering och prissättning i olika konkurrenssituationer. Av tradition har böcker om kalkylering ofta varit inriktade på tillverkande företag.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.