Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde; Bengt Karlöf; 2008
Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde; Bengt Karlöf; 2008

Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde Upplaga 1

av Bengt Karlöf

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789171627346
  • Sidor: 164 st
  • Förlag: Karlöf Management Litteratur
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Begreppen innovation och affärsutveckling är nära kopplade till varandra och tillsammans utgör de grunden till all den utveckling som sker i kommersiell och offentlig verksamhet. Men till skillnad mot andra viktiga processer som fakturering, logistik, sälj och leverans behandlas innovation och affärsutveckling sällan som faktabaserade affärsprocesser. Kundvärde, som kan definieras som relationen mellan nytta och pris, är ett annat viktigt begrepp. Tyvärr är nyttan utomordentligt svår att bestämma, såväl analytiskt som intuitivt, medan kostnader och kapital är betydligt enklare att kalkylera. Ekonomer har därför i alla tider ägnat verksamhetsstyrning betydligt större uppmärksamhet än de mer riskfyllda bedömningar och beslut som krävs för att fastställa kundvärdet. Det behövs sålunda en ny ansats inom området, för att maximera sannolikheten för kommersiell framgång. Lösningen är ett faktabaserat angreppssätt, som med hög precision inriktar ansträngningarna på att skapa så stor nytta som möjligt för kunderna. I Innovation och affärsutveckling visar Bengt Karlöf hur man tillämpar moderna metoder för att identifiera såväl explicit som implicit kundnytta samt hinder och problem. Bengt Karlöfs angreppssätt syftar till att göra det möjligt att driva utvecklingsprocesser där användarnas nytta är utgångspunkten. På detta sätt skapar man ökade möjligheter för att korrekt initiera innovationsprojekt, välja bland utvecklingsprojekt, planera för kommersialisering och prioritera i marknadskommunikationen.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde (2008)

I juli 2008 släpptes boken Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde skriven av Bengt Karlöf. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 164 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Karlöf Management Litteratur.

Köp boken Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde (Upplaga 1)

Harvard

Karlöf, B. (2008). Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde. 1:a uppl. Karlöf Management Litteratur.

Oxford

Karlöf, Bengt, Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde, 1 uppl. (Karlöf Management Litteratur, 2008).

APA

Karlöf, B. (2008). Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde (1:a uppl.). Karlöf Management Litteratur.

Vancouver

Karlöf B. Innovation och affärsutveckling - baserad på kundnytta, problem och värde. 1:a uppl. Karlöf Management Litteratur; 2008.

Alla upplagor

Köp boken

159 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!