EHM - att ta nästa steg : en modell för elevhälsa; Anna Bengtsson, Maria Kempe Olsson, Ida Necovski; 2022
endast ny

EHM - att ta nästa steg : en modell för elevhälsa Upplaga 1

av Anna Bengtsson, Maria Kempe Olsson, Ida Necovski
Ta nästa steg mot det förebyggande och främjande elevhälsoarbetet med denna konkreta och praktiska handbok.

EHM – att ta nästa steg tar avstamp i författarnas mångåriga erfarenhet av att stödja skolor i arbetet med att utveckla EHM. Här får du svar på de frågor som kan uppstå i arbetet och som behöver hanteras för att EHM ska kunna nå sin fulla potential. Vidgade kunskaper ökar kvaliteten i arbetet och möjligheterna att få önskade effekter förbättras.

Sedan 2013 har EHM på ett framgångsrikt sätt hjälpt många skolor att flytta tyngdpunkten i sitt elevhälsoarbete från åtgärdande insatser till att fokusera mer på att förebygga svårigheter som kan uppstå. EHM – elevhälsomötet – är en strukturerad modell som skolans olika professioner kan arbeta med tillsammans för att få till övergripande förändringar av lärmiljön så att den främjar elevers lärande, utveckling och hälsa.

För att ta EHM vidare till nästa steg och vässa kompetensen kring modellen krävs ytterligare kunskap, utveckling och stöd. I den här boken visar författarna hur arbetet med EHM kan utvecklas och fördjupas. Det handlar till exempel om hur arbetet med reflektioner kan utvecklas eller hur ordföranderollen kan förändras för att fungera ännu mer stödjande i lärande riktning. Språket som verktyg, hur arbetet med dokumentation kan struktureras och digitala möten är ytterligare innehåll i boken. Här finns många konkreta och praktiska exempel som förankras i teori, styrdokument, vetenskaplig grund och väl beprövad erfarenhet.

Författarna Anna Bengtsson, Ida Necovski och Maria Kempe Olsson är grundare till EHM. Idag arbetar de med att höja skolors EHM-kompetens genom bland annat utbildning och handledning.
Ta nästa steg mot det förebyggande och främjande elevhälsoarbetet med denna konkreta och praktiska handbok.

EHM – att ta nästa steg tar avstamp i författarnas mångåriga erfarenhet av att stödja skolor i arbetet med att utveckla EHM. Här får du svar på de frågor som kan uppstå i arbetet och som behöver hanteras för att EHM ska kunna nå sin fulla potential. Vidgade kunskaper ökar kvaliteten i arbetet och möjligheterna att få önskade effekter förbättras.

Sedan 2013 har EHM på ett framgångsrikt sätt hjälpt många skolor att flytta tyngdpunkten i sitt elevhälsoarbete från åtgärdande insatser till att fokusera mer på att förebygga svårigheter som kan uppstå. EHM – elevhälsomötet – är en strukturerad modell som skolans olika professioner kan arbeta med tillsammans för att få till övergripande förändringar av lärmiljön så att den främjar elevers lärande, utveckling och hälsa.

För att ta EHM vidare till nästa steg och vässa kompetensen kring modellen krävs ytterligare kunskap, utveckling och stöd. I den här boken visar författarna hur arbetet med EHM kan utvecklas och fördjupas. Det handlar till exempel om hur arbetet med reflektioner kan utvecklas eller hur ordföranderollen kan förändras för att fungera ännu mer stödjande i lärande riktning. Språket som verktyg, hur arbetet med dokumentation kan struktureras och digitala möten är ytterligare innehåll i boken. Här finns många konkreta och praktiska exempel som förankras i teori, styrdokument, vetenskaplig grund och väl beprövad erfarenhet.

Författarna Anna Bengtsson, Ida Necovski och Maria Kempe Olsson är grundare till EHM. Idag arbetar de med att höja skolors EHM-kompetens genom bland annat utbildning och handledning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789177413387
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 175 st
Ta nästa steg mot det förebyggande och främjande elevhälsoarbetet med denna konkreta och praktiska handbok.

EHM – att ta nästa steg tar avstamp i författarnas mångåriga erfarenhet av att stödja skolor i arbetet med att utveckla EHM. Här får du svar på de frågor som kan uppstå i arbetet och som behöver hanteras för att EHM ska kunna nå sin fulla potential. Vidgade kunskaper ökar kvaliteten i arbetet och möjligheterna att få önskade effekter förbättras.

Sedan 2013 har EHM på ett framgångsrikt sätt hjälpt många skolor att flytta tyngdpunkten i sitt elevhälsoarbete från åtgärdande insatser till att fokusera mer på att förebygga svårigheter som kan uppstå. EHM – elevhälsomötet – är en strukturerad modell som skolans olika professioner kan arbeta med tillsammans för att få till övergripande förändringar av lärmiljön så att den främjar elevers lärande, utveckling och hälsa.

För att ta EHM vidare till nästa steg och vässa kompetensen kring modellen krävs ytterligare kunskap, utveckling och stöd. I den här boken visar författarna hur arbetet med EHM kan utvecklas och fördjupas. Det handlar till exempel om hur arbetet med reflektioner kan utvecklas eller hur ordföranderollen kan förändras för att fungera ännu mer stödjande i lärande riktning. Språket som verktyg, hur arbetet med dokumentation kan struktureras och digitala möten är ytterligare innehåll i boken. Här finns många konkreta och praktiska exempel som förankras i teori, styrdokument, vetenskaplig grund och väl beprövad erfarenhet.

Författarna Anna Bengtsson, Ida Necovski och Maria Kempe Olsson är grundare till EHM. Idag arbetar de med att höja skolors EHM-kompetens genom bland annat utbildning och handledning.
Ta nästa steg mot det förebyggande och främjande elevhälsoarbetet med denna konkreta och praktiska handbok.

EHM – att ta nästa steg tar avstamp i författarnas mångåriga erfarenhet av att stödja skolor i arbetet med att utveckla EHM. Här får du svar på de frågor som kan uppstå i arbetet och som behöver hanteras för att EHM ska kunna nå sin fulla potential. Vidgade kunskaper ökar kvaliteten i arbetet och möjligheterna att få önskade effekter förbättras.

Sedan 2013 har EHM på ett framgångsrikt sätt hjälpt många skolor att flytta tyngdpunkten i sitt elevhälsoarbete från åtgärdande insatser till att fokusera mer på att förebygga svårigheter som kan uppstå. EHM – elevhälsomötet – är en strukturerad modell som skolans olika professioner kan arbeta med tillsammans för att få till övergripande förändringar av lärmiljön så att den främjar elevers lärande, utveckling och hälsa.

För att ta EHM vidare till nästa steg och vässa kompetensen kring modellen krävs ytterligare kunskap, utveckling och stöd. I den här boken visar författarna hur arbetet med EHM kan utvecklas och fördjupas. Det handlar till exempel om hur arbetet med reflektioner kan utvecklas eller hur ordföranderollen kan förändras för att fungera ännu mer stödjande i lärande riktning. Språket som verktyg, hur arbetet med dokumentation kan struktureras och digitala möten är ytterligare innehåll i boken. Här finns många konkreta och praktiska exempel som förankras i teori, styrdokument, vetenskaplig grund och väl beprövad erfarenhet.

Författarna Anna Bengtsson, Ida Necovski och Maria Kempe Olsson är grundare till EHM. Idag arbetar de med att höja skolors EHM-kompetens genom bland annat utbildning och handledning.
Ny bok
152 kr159 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
152 kr159 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)