Denna bok, som ursprungligen publicerades på holländska, ger ett unikt praktiskt tillvägagångssätt för strategisk marknadsföringsplanering. Varje kapitel kombinerar en omfattande översikt av teori med praktik och tar läsaren steg för steg genom den strategiska marknadsföringsprocessen. Det börjar med att identifiera värdeerbjudandet, går vidare till den situationsanalys som ligger till grund för företagsstrategin och beskriver slutligen det övergripande genomförandet och skapandet av kund- och varumärkesvärden. Applied Strategic Marketing förser läsaren med de verktyg och tekniker som krävs för att utveckla och leverera en grundlig och effektiv marknadsföringsstrategi.
Med ett brett utbud av internationella fallstudier som ger teorin liv, är denna välrenommerade och uppdaterade översättning viktig läsning för grund- och forskarstudenter inom marknadsföringsledning och strategisk marknadsföring. Den bör också vara av intresse för marknadsförare som vill ha en tydlig översikt för att hjälpa dem i planeringsprocessen.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I mars 2019 släpptes boken Applied Strategic Marketing skriven av Karel Jan Alsem. Den är skriven på engelska och består av 424 sidor. Förlaget bakom boken är Routledge.
Köp boken Applied Strategic Marketing på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 1 recension från verifierade användare
5.0 (1)
1 recension
Julia
Uddevalla
Bra och enkel att förstå
Julia
Uddevalla
Bra och enkel att förstå