Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras; Anja Hirdman; 2018
Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras; Anja Hirdman; 2018

Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras Upplaga 1

av Anja Hirdman

5.0 (3)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789188661265
  • Sidor: 173 st
  • Förlag: Nordic Academic Press
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Vad gör att pulsen ökar under actionscener, ögonen tåras inför ett grymt öde och känslan av förlust infinner sig när tv-serien tar slut? Hur påverkar tv-tittandet oss som medmänniskor och individer? I Känslofyllda rum beskriver mediaforskaren Anja Hirdman det vardagliga umgänget med medier genom vilka vi möter och upplever andra människor, händelser och omvärlden. Med utgångspunkt i ny forskning kring känslor och kroppar från fält som socialpsykologi, kulturstudier och neurovetenskap ställer författaren frågor om betraktandet av andra: varför berörs vi och hur överförs känslor mellan skärm och tittare. I fokus står skärmkulturen och den erfarenhet som tv:n fört med sig av att uppleva situationer och känna inför omvärlden utan att själv kroppsligen vara där. Hur väcks vår empati och antipati av sätten att berätta i fiktion och icke-fiktion?

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras (2018)

2018 släpptes boken Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras skriven av Anja Hirdman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 173 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Nordic Academic Press.

Köp boken Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras på Studentapan och spara uppåt 13% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras (Upplaga 1)

Harvard

Hirdman, A. (2018). Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras. 1:a uppl. Nordic Academic Press.

Oxford

Hirdman, Anja, Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras, 1 uppl. (Nordic Academic Press, 2018).

APA

Hirdman, A. (2018). Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras (1:a uppl.). Nordic Academic Press.

Vancouver

Hirdman A. Känslofyllda rum: Den mediala socialiteten - att titta och beröras. 1:a uppl. Nordic Academic Press; 2018.

Köp boken

169 kr
195 kr