Kommunikation i organisationer; Mats Heide, Catrin Johansson, Charlotte Simonsson; 2012
Kommunikation i organisationer; Mats Heide, Catrin Johansson, Charlotte Simonsson; 2012

Kommunikation i organisationer Upplaga 2

av Mats Heide, Catrin Johansson, Charlotte Simonsson

4.8 (17)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789147094837
  • Sidor: 281 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet. Läs mer Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som: - Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation? - Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare? - Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas? - Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer? Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation. Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området. Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer. Om författarna Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kommunikation i organisationer (2012)

I augusti 2012 släpptes boken Kommunikation i organisationer skriven av Mats Heide, Catrin Johansson, Charlotte Simonsson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 281 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Kommunikation i organisationer på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Kommunikation i organisationer (Upplaga 2)

Harvard

Heide, M., Johansson, C. & Simonsson, C. (2012). Kommunikation i organisationer. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Heide, Mats, Johansson, Catrin & Simonsson, Charlotte, Kommunikation i organisationer, 2 uppl. (Liber, 2012).

APA

Heide, M., Johansson, C., & Simonsson, C. (2012). Kommunikation i organisationer (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Heide M, Johansson C, Simonsson C. Kommunikation i organisationer. 2:a uppl. Liber; 2012.

Köp boken

169 kr
499 kr