I de moderna samhällenas utveckling, vilken betydelse har medierna? Och hur påverkas samhället av de ständigt förändrade kommunikations- och informationsspridningsmetoderna, från tryckpressens dagar till dagens globala kommunikationsnätverk?
I sin bok utforskar den brittiske sociologen John B. Thompson dessa centrala frågor. Han belyser hur mediernas framväxt har transformerat hur vi uppfattar tid och rum, introducerande interaktionsmönster som inte längre är bundna till en specifik plats. Denna omvandling har djupgående effekter, påverkande allt från våra mest privata upplevelser till maktens uttrycksformer.
Thompsons verk har etablerat sig som en referenspunkt inom samhällsvetenskapen gällande medier och kommunikation, genom att kombinera ett historiskt vidsträckt perspektiv med moderna teoretiska insikter.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
2001 släpptes boken Medierna och moderniteten skriven av John B. Thompson. Den är skriven på svenska och består av 344 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Bokförlaget Daidalos som har sitt säte i Göteborg.
Köp boken Medierna och moderniteten på Studentapan och spara uppåt 45% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 7 recensioner från verifierade användare
4.3 (7)
7 recensioner
Alicia
Helsingborg
Bra och tydlig bok. Lättläst
Emilia
Handen
Mycket lärorik, bra lätt att ta till sig- bok
Liv
Färjestaden
Väldigt bra och lärorik!
Elin
Nykvarn
Den var uppfriskande att läsa om man kan säga så, kanske inte den mest användbara boken jag behövde men absolut bra att ha inom historikerprogrammet men kanske även inom kommunikation osv pga att det är ett samhällsvetenskapligt standardverk om medier och
Emilia
Lidköping
Intressant innehåll som passade bra till min kurs om media och dess framväxt!
Frida
Viskafors
Inte den roligaste boken inom ämnet men definitivt flera olika intressanta kapitel.