Vallmomodellen : balanserad läs- och skrivinlärning; Inger Fridolfsson; 2019

Vallmomodellen : balanserad läs- och skrivinlärning Upplaga 2

av Inger Fridolfsson
Vallmomodellen del 1 presenterar en balanserad syn på den tidiga läs- och skrivinlärningen (första terminens arbete med första delen av alfabetet), där såväl den tekniska sidan som den språk­liga förståelsen har sina givna platser. Detta illustreras med hjälp av vallmoblommans kronblad, ett kronblad för varje huvudområde: avkodning, inkodning, förståelse samt kreativt skrivande. Fröställningen i blommans mitt symboliserar den språkliga färdigheten som har direkt inverkan på samtliga fyra huvudområden.

Författaren ger en tydlig vägledning i läs- och skrivinlärningens olika steg och de moment som elever ibland har bekymmer med. Syftet med Vallmomodellen är att ge läraren ett verkningsfullt redskap för att så tidigt som möjligt fånga upp de elever som riskerar att få läs- och skriv­svårigheter.

Till boken finns kompletterande material som Lottospel, svars­protokoll och sammanställning av tester.

Denna andra upplaga av boken har kompletterats med två arbetsböcker riktade till eleverna: Vallmomodellen Arbetsbok 1 och Vallmomodellen Arbetsbok 2. Dessa kan även köpas i 5-pack.

Vallmomodellen är utvecklad för att användas i grundskolans tidigare år och vänder sig främst till verksamma lärare i F–3, men även till lärarstudenter med samma inriktning samt till specialpedagoger och speciallärare.
Vallmomodellen del 1 presenterar en balanserad syn på den tidiga läs- och skrivinlärningen (första terminens arbete med första delen av alfabetet), där såväl den tekniska sidan som den språk­liga förståelsen har sina givna platser. Detta illustreras med hjälp av vallmoblommans kronblad, ett kronblad för varje huvudområde: avkodning, inkodning, förståelse samt kreativt skrivande. Fröställningen i blommans mitt symboliserar den språkliga färdigheten som har direkt inverkan på samtliga fyra huvudområden.

Författaren ger en tydlig vägledning i läs- och skrivinlärningens olika steg och de moment som elever ibland har bekymmer med. Syftet med Vallmomodellen är att ge läraren ett verkningsfullt redskap för att så tidigt som möjligt fånga upp de elever som riskerar att få läs- och skriv­svårigheter.

Till boken finns kompletterande material som Lottospel, svars­protokoll och sammanställning av tester.

Denna andra upplaga av boken har kompletterats med två arbetsböcker riktade till eleverna: Vallmomodellen Arbetsbok 1 och Vallmomodellen Arbetsbok 2. Dessa kan även köpas i 5-pack.

Vallmomodellen är utvecklad för att användas i grundskolans tidigare år och vänder sig främst till verksamma lärare i F–3, men även till lärarstudenter med samma inriktning samt till specialpedagoger och speciallärare.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789144134406
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
Vallmomodellen del 1 presenterar en balanserad syn på den tidiga läs- och skrivinlärningen (första terminens arbete med första delen av alfabetet), där såväl den tekniska sidan som den språk­liga förståelsen har sina givna platser. Detta illustreras med hjälp av vallmoblommans kronblad, ett kronblad för varje huvudområde: avkodning, inkodning, förståelse samt kreativt skrivande. Fröställningen i blommans mitt symboliserar den språkliga färdigheten som har direkt inverkan på samtliga fyra huvudområden.

Författaren ger en tydlig vägledning i läs- och skrivinlärningens olika steg och de moment som elever ibland har bekymmer med. Syftet med Vallmomodellen är att ge läraren ett verkningsfullt redskap för att så tidigt som möjligt fånga upp de elever som riskerar att få läs- och skriv­svårigheter.

Till boken finns kompletterande material som Lottospel, svars­protokoll och sammanställning av tester.

Denna andra upplaga av boken har kompletterats med två arbetsböcker riktade till eleverna: Vallmomodellen Arbetsbok 1 och Vallmomodellen Arbetsbok 2. Dessa kan även köpas i 5-pack.

Vallmomodellen är utvecklad för att användas i grundskolans tidigare år och vänder sig främst till verksamma lärare i F–3, men även till lärarstudenter med samma inriktning samt till specialpedagoger och speciallärare.
Vallmomodellen del 1 presenterar en balanserad syn på den tidiga läs- och skrivinlärningen (första terminens arbete med första delen av alfabetet), där såväl den tekniska sidan som den språk­liga förståelsen har sina givna platser. Detta illustreras med hjälp av vallmoblommans kronblad, ett kronblad för varje huvudområde: avkodning, inkodning, förståelse samt kreativt skrivande. Fröställningen i blommans mitt symboliserar den språkliga färdigheten som har direkt inverkan på samtliga fyra huvudområden.

Författaren ger en tydlig vägledning i läs- och skrivinlärningens olika steg och de moment som elever ibland har bekymmer med. Syftet med Vallmomodellen är att ge läraren ett verkningsfullt redskap för att så tidigt som möjligt fånga upp de elever som riskerar att få läs- och skriv­svårigheter.

Till boken finns kompletterande material som Lottospel, svars­protokoll och sammanställning av tester.

Denna andra upplaga av boken har kompletterats med två arbetsböcker riktade till eleverna: Vallmomodellen Arbetsbok 1 och Vallmomodellen Arbetsbok 2. Dessa kan även köpas i 5-pack.

Vallmomodellen är utvecklad för att användas i grundskolans tidigare år och vänder sig främst till verksamma lärare i F–3, men även till lärarstudenter med samma inriktning samt till specialpedagoger och speciallärare.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)