Vallmomodellen Arbetsbok 3 5-pack; Inger Fridolfsson; 2023

Vallmomodellen Arbetsbok 3 5-pack Upplaga 1

av Inger Fridolfsson
Vallmomodellen är utvecklad för att användas i läs- och skrivinlärningen i grund­skolans tidigare år, och ger vägledning om hur upplägget och förståelsestrategier för den tidiga läs- och skrivinlärningen kan se ut i praktiken. De fyra huvudområdena avkodning, inkodning, förståelse och kreativt skrivande illustreras av vallmoblommans fyra kronblad.

I Arbetsbok 3 övar eleverna självständigt in- och avkodning av bokstäverna K B Å H, men repeterar också bokstäverna från Arbetsbok 1 och 2. Stegringen är långsam med flera repetitioner. Varje bokstav bearbetas grundligt och ordningen är densamma som i didaktikböckerna Vallmomodellen del 1/del 2: balanserad läs- och skrivinlärning som vänder sig till lärare F–3.

De flesta av övningarna känner eleverna igen från Arbetsbok 1 och 2: spåra och forma bokstäver, fonemanalys, läs och skriv, läs och ringa in rätt ord. I Arbetsbok 3 har ytterligare övningar tillkommit: sammansatta ord, ordkryss och att skriva fraser.

För de elever som behöver ytterligare färdighetsträning finns det också förslag på övningar i didaktikboken Vallmomodellen del 2.
Vallmomodellen är utvecklad för att användas i läs- och skrivinlärningen i grund­skolans tidigare år, och ger vägledning om hur upplägget och förståelsestrategier för den tidiga läs- och skrivinlärningen kan se ut i praktiken. De fyra huvudområdena avkodning, inkodning, förståelse och kreativt skrivande illustreras av vallmoblommans fyra kronblad.

I Arbetsbok 3 övar eleverna självständigt in- och avkodning av bokstäverna K B Å H, men repeterar också bokstäverna från Arbetsbok 1 och 2. Stegringen är långsam med flera repetitioner. Varje bokstav bearbetas grundligt och ordningen är densamma som i didaktikböckerna Vallmomodellen del 1/del 2: balanserad läs- och skrivinlärning som vänder sig till lärare F–3.

De flesta av övningarna känner eleverna igen från Arbetsbok 1 och 2: spåra och forma bokstäver, fonemanalys, läs och skriv, läs och ringa in rätt ord. I Arbetsbok 3 har ytterligare övningar tillkommit: sammansatta ord, ordkryss och att skriva fraser.

För de elever som behöver ytterligare färdighetsträning finns det också förslag på övningar i didaktikboken Vallmomodellen del 2.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789144171227
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 40 st
Vallmomodellen är utvecklad för att användas i läs- och skrivinlärningen i grund­skolans tidigare år, och ger vägledning om hur upplägget och förståelsestrategier för den tidiga läs- och skrivinlärningen kan se ut i praktiken. De fyra huvudområdena avkodning, inkodning, förståelse och kreativt skrivande illustreras av vallmoblommans fyra kronblad.

I Arbetsbok 3 övar eleverna självständigt in- och avkodning av bokstäverna K B Å H, men repeterar också bokstäverna från Arbetsbok 1 och 2. Stegringen är långsam med flera repetitioner. Varje bokstav bearbetas grundligt och ordningen är densamma som i didaktikböckerna Vallmomodellen del 1/del 2: balanserad läs- och skrivinlärning som vänder sig till lärare F–3.

De flesta av övningarna känner eleverna igen från Arbetsbok 1 och 2: spåra och forma bokstäver, fonemanalys, läs och skriv, läs och ringa in rätt ord. I Arbetsbok 3 har ytterligare övningar tillkommit: sammansatta ord, ordkryss och att skriva fraser.

För de elever som behöver ytterligare färdighetsträning finns det också förslag på övningar i didaktikboken Vallmomodellen del 2.
Vallmomodellen är utvecklad för att användas i läs- och skrivinlärningen i grund­skolans tidigare år, och ger vägledning om hur upplägget och förståelsestrategier för den tidiga läs- och skrivinlärningen kan se ut i praktiken. De fyra huvudområdena avkodning, inkodning, förståelse och kreativt skrivande illustreras av vallmoblommans fyra kronblad.

I Arbetsbok 3 övar eleverna självständigt in- och avkodning av bokstäverna K B Å H, men repeterar också bokstäverna från Arbetsbok 1 och 2. Stegringen är långsam med flera repetitioner. Varje bokstav bearbetas grundligt och ordningen är densamma som i didaktikböckerna Vallmomodellen del 1/del 2: balanserad läs- och skrivinlärning som vänder sig till lärare F–3.

De flesta av övningarna känner eleverna igen från Arbetsbok 1 och 2: spåra och forma bokstäver, fonemanalys, läs och skriv, läs och ringa in rätt ord. I Arbetsbok 3 har ytterligare övningar tillkommit: sammansatta ord, ordkryss och att skriva fraser.

För de elever som behöver ytterligare färdighetsträning finns det också förslag på övningar i didaktikboken Vallmomodellen del 2.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)