spara 14%
1 säljare
Utvärdering och pedagogisk bedömning i förskolan Upplaga 2
Denna andra upplaga av Utvärdering och pedagogisk bedömning i förskolan är kraftigt reviderad och omarbetad, jämfört med den första upplagan som gavs ut 2015. Boken behandlar följande områden:
hur den statliga synen på och styrningen av utvärderingsverksamheten i förskolan sett ut från 1970-talet fram till i dag grundläggande frågor i samband med utvärdering i förskolan till exempel utvärderingens syfte, uppläggning och funktioner hur verksamheten i förskolan kan utvärderas genom samtal hur förskolan handskas med uppdraget att bedöma förskolans kvalitet utan att bedöma enskilda barns kunskaper och färdigheter frågor om olika former av bedömningspraktik, till exempel pedagogisk dokumentation, utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner bedömning av barn i en kunskapsekonomi en analys och diskussion av kvalitetsindikatorer i relation till barns lärande. Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, barnskötare, rektorer och huvudmän, liksom till andra som är intresserade av förskolefrågor.
I boken medverkar följande forskare inom förskolans område:
Lise-Lotte Bjervås, Sidsel Germeten, Eva M Johansson, Ann-Marie Markström, Emelie Moberg, Ann-Christine Vallberg Roth, Agneta Wallander Smith, Elisabeth Åsén Nordström.
Om författaren
Bokens huvudredaktör Gunnar Åsén är professor emeritus i didaktik vid Stockholms universitet och har forskat i ca 40 år om olika förskolefrågor.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789147149247
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2015)
från 125 krUpplaga 2 (2023)
från 355 krDenna andra upplaga av Utvärdering och pedagogisk bedömning i förskolan är kraftigt reviderad och omarbetad, jämfört med den första upplagan som gavs ut 2015. Boken behandlar följande områden:
hur den statliga synen på och styrningen av utvärderingsverksamheten i förskolan sett ut från 1970-talet fram till i dag grundläggande frågor i samband med utvärdering i förskolan till exempel utvärderingens syfte, uppläggning och funktioner hur verksamheten i förskolan kan utvärderas genom samtal hur förskolan handskas med uppdraget att bedöma förskolans kvalitet utan att bedöma enskilda barns kunskaper och färdigheter frågor om olika former av bedömningspraktik, till exempel pedagogisk dokumentation, utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner bedömning av barn i en kunskapsekonomi en analys och diskussion av kvalitetsindikatorer i relation till barns lärande. Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, barnskötare, rektorer och huvudmän, liksom till andra som är intresserade av förskolefrågor.
I boken medverkar följande forskare inom förskolans område:
Lise-Lotte Bjervås, Sidsel Germeten, Eva M Johansson, Ann-Marie Markström, Emelie Moberg, Ann-Christine Vallberg Roth, Agneta Wallander Smith, Elisabeth Åsén Nordström.
Om författaren
Bokens huvudredaktör Gunnar Åsén är professor emeritus i didaktik vid Stockholms universitet och har forskat i ca 40 år om olika förskolefrågor.
355 kr411 krSpara 56 kr (14%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.