Utbildningsekonomi : om lärandets värde; Alli Klapp, Samuel Abrams, Henry Levin; 2017
spara 43%
5+ säljare

Utbildningsekonomi : om lärandets värde Upplaga 1

av Alli Klapp, Samuel Abrams, Henry Levin
Hur kan vi förstå skolan utifrån olika sätt att se på lärande och prestationer? Varför är ekonomer intresserade av skolan?

Utbildningsekonomi – om lärandets värde tar utgångspunkt i det utbildningsekonomiska fältet och beskriver hur ekonomiska teorier har utvecklats för att användas inom utbildningsområdet där de möts av pedagogiska teorier.

I ekonomiska teorier är inte elevernas lärande i fokus utan istället ligger fokus på vilka faktorer som gör skolan effektiv. Dessa olika sätt att se på skolan behöver inte stå i motsättning till varandra men dessa två ämnesdiscipliner gör helt olika teoretiska antaganden om skolan och lärande som kan leda till konsekvenser som vi ser i dagens skola. Boken tar upp forskning kring dessa frågor och ställer det i relation till i det svenska utbildningssystemet.

Läs medförfattaren Samuel E. Abrams artikel om utbildningsekonomi i Los Angeles Times och vad Diane Ravitch skriver om boken Utbildningsekonomi i The New York Review of Books

Se Alli Klapps samtal med Johanna Jaara Åstrand (ordf Lärarförbundet) under Almedalsveckan 2017, om betygens påverkan på elevernas prestationer.

Nyfiken på hur omslaget blev till? Här kan du se en kort film från idéskiss till färdigt omslag!
Hur kan vi förstå skolan utifrån olika sätt att se på lärande och prestationer? Varför är ekonomer intresserade av skolan?

Utbildningsekonomi – om lärandets värde tar utgångspunkt i det utbildningsekonomiska fältet och beskriver hur ekonomiska teorier har utvecklats för att användas inom utbildningsområdet där de möts av pedagogiska teorier.

I ekonomiska teorier är inte elevernas lärande i fokus utan istället ligger fokus på vilka faktorer som gör skolan effektiv. Dessa olika sätt att se på skolan behöver inte stå i motsättning till varandra men dessa två ämnesdiscipliner gör helt olika teoretiska antaganden om skolan och lärande som kan leda till konsekvenser som vi ser i dagens skola. Boken tar upp forskning kring dessa frågor och ställer det i relation till i det svenska utbildningssystemet.

Läs medförfattaren Samuel E. Abrams artikel om utbildningsekonomi i Los Angeles Times och vad Diane Ravitch skriver om boken Utbildningsekonomi i The New York Review of Books

Se Alli Klapps samtal med Johanna Jaara Åstrand (ordf Lärarförbundet) under Almedalsveckan 2017, om betygens påverkan på elevernas prestationer.

Nyfiken på hur omslaget blev till? Här kan du se en kort film från idéskiss till färdigt omslag!
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789127817562
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Hur kan vi förstå skolan utifrån olika sätt att se på lärande och prestationer? Varför är ekonomer intresserade av skolan?

Utbildningsekonomi – om lärandets värde tar utgångspunkt i det utbildningsekonomiska fältet och beskriver hur ekonomiska teorier har utvecklats för att användas inom utbildningsområdet där de möts av pedagogiska teorier.

I ekonomiska teorier är inte elevernas lärande i fokus utan istället ligger fokus på vilka faktorer som gör skolan effektiv. Dessa olika sätt att se på skolan behöver inte stå i motsättning till varandra men dessa två ämnesdiscipliner gör helt olika teoretiska antaganden om skolan och lärande som kan leda till konsekvenser som vi ser i dagens skola. Boken tar upp forskning kring dessa frågor och ställer det i relation till i det svenska utbildningssystemet.

Läs medförfattaren Samuel E. Abrams artikel om utbildningsekonomi i Los Angeles Times och vad Diane Ravitch skriver om boken Utbildningsekonomi i The New York Review of Books

Se Alli Klapps samtal med Johanna Jaara Åstrand (ordf Lärarförbundet) under Almedalsveckan 2017, om betygens påverkan på elevernas prestationer.

Nyfiken på hur omslaget blev till? Här kan du se en kort film från idéskiss till färdigt omslag!
Hur kan vi förstå skolan utifrån olika sätt att se på lärande och prestationer? Varför är ekonomer intresserade av skolan?

Utbildningsekonomi – om lärandets värde tar utgångspunkt i det utbildningsekonomiska fältet och beskriver hur ekonomiska teorier har utvecklats för att användas inom utbildningsområdet där de möts av pedagogiska teorier.

I ekonomiska teorier är inte elevernas lärande i fokus utan istället ligger fokus på vilka faktorer som gör skolan effektiv. Dessa olika sätt att se på skolan behöver inte stå i motsättning till varandra men dessa två ämnesdiscipliner gör helt olika teoretiska antaganden om skolan och lärande som kan leda till konsekvenser som vi ser i dagens skola. Boken tar upp forskning kring dessa frågor och ställer det i relation till i det svenska utbildningssystemet.

Läs medförfattaren Samuel E. Abrams artikel om utbildningsekonomi i Los Angeles Times och vad Diane Ravitch skriver om boken Utbildningsekonomi i The New York Review of Books

Se Alli Klapps samtal med Johanna Jaara Åstrand (ordf Lärarförbundet) under Almedalsveckan 2017, om betygens påverkan på elevernas prestationer.

Nyfiken på hur omslaget blev till? Här kan du se en kort film från idéskiss till färdigt omslag!
Begagnad bok
239 kr417 krSpara 178 kr (43%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr417 krSpara 178 kr (43%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar