Lärare i den uppkopplade skolan Upplaga 1
Digitaliseringen har under de senaste åren omformat vår vardag, inklusive utbildningssektorn. Hur påverkas lärarens roll när klassrummet är utrustat med mobila digitala verktyg? Och hur definieras lärande i dessa digitala miljöer?
Boken "Lärare i den uppkopplade skolan" samlar insikter från flera forskare om digitala mediers inverkan på lärande. Den grundläggande premissen är att digitala medier nu är en integrerad del av skolans landskap. Dessa medier introducerar revolutionerande metoder för att läsa, skriva, räkna, lära sig språk och hantera information.
Genom aktuell empirisk forskning belyser boken hur pedagogens roll förändras i denna digitala tidsålder. Kapitlen utforskar hur vår syn på kunskap och lärarens roll måste anpassas för att maximera fördelarna med digitala medier i undervisningen. Med digitaliseringen som en permanent del av vår framtid, ligger fokus nu på att göra den så givande och inspirerande som möjligt inom utbildning.
Digitaliseringen har under de senaste åren omformat vår vardag, inklusive utbildningssektorn. Hur påverkas lärarens roll när klassrummet är utrustat med mobila digitala verktyg? Och hur definieras lärande i dessa digitala miljöer?
Boken "Lärare i den uppkopplade skolan" samlar insikter från flera forskare om digitala mediers inverkan på lärande. Den grundläggande premissen är att digitala medier nu är en integrerad del av skolans landskap. Dessa medier introducerar revolutionerande metoder för att läsa, skriva, räkna, lära sig språk och hantera information.
Genom aktuell empirisk forskning belyser boken hur pedagogens roll förändras i denna digitala tidsålder. Kapitlen utforskar hur vår syn på kunskap och lärarens roll måste anpassas för att maximera fördelarna med digitala medier i undervisningen. Med digitaliseringen som en permanent del av vår framtid, ligger fokus nu på att göra den så givande och inspirerande som möjligt inom utbildning.