Digitaliseringen har under de senaste åren omformat vår vardag, inklusive utbildningssektorn. Hur påverkas lärarens roll när klassrummet är utrustat med mobila digitala verktyg? Och hur definieras lärande i dessa digitala miljöer?
Boken "Lärare i den uppkopplade skolan" samlar insikter från flera forskare om digitala mediers inverkan på lärande. Den grundläggande premissen är att digitala medier nu är en integrerad del av skolans landskap. Dessa medier introducerar revolutionerande metoder för att läsa, skriva, räkna, lära sig språk och hantera information.
Genom aktuell empirisk forskning belyser boken hur pedagogens roll förändras i denna digitala tidsålder. Kapitlen utforskar hur vår syn på kunskap och lärarens roll måste anpassas för att maximera fördelarna med digitala medier i undervisningen. Med digitaliseringen som en permanent del av vår framtid, ligger fokus nu på att göra den så givande och inspirerande som möjligt inom utbildning.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I juli 2014 släpptes boken Lärare i den uppkopplade skolan skriven av Annika Lantz-Andersson, Roger Säljö. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 256 sidor. Förlaget bakom boken är Gleerups Utbildning AB som har sitt säte i Malmö.
Köp boken Lärare i den uppkopplade skolan på Studentapan och spara uppåt 61% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 6 recensioner från verifierade användare
4.5 (6)
6 recensioner
Maja
Gävle
Intressant och bra bok.
Jimmy
Halmstad
Bra bok som skapar förståelse för bakomliggande mekanismer i den digitala utvecklingen av lärande i skolan. Blir såklart snabbt utdaterad men värdefull ändå!
Philip
Lund
Helt okej kurslitteratur
Anna
Älvängen
Användbar i utbildningen
Emma
Solna
Verkligen en intressant bok!
Madeleine
Partille
Det moderna samhällets olika krav, både på skolan och individen