spara 43%
5+ säljare
Undervisningsstrategier i förskolan Upplaga 1
Undervisning och lärande samverkar i ett komplext samspel och att ringa in vad som är framgångsrika undervisningsstrategier för att det ska ske ett lärande i barngruppen kräver insikt och erfarenhet.
I boken utvecklas teorier och forskning om undervisning och lärande. Bokens praktiska exempel visar hur de teoretiska idéerna kan omsättas i undervisning på förskolan och hur förskolepersonalen planerar, genomför och följer upp sin undervisning. Varje praktiskt exempel belyses genom en teoretisk reflektion kopplad till forskning. På så sätt bidrar boken med teori och forskning liksom med praktiska exempel från beprövad erfarenhet om förskolans undervisning.
Förskolans undervisning är ämnesintegrerad och utgör en helhet, och såväl planering som barnens intressen gör att aktiviteterna i de projekt som beskrivs spänner över många ämnesområden, även om tre undervisningsområden utgör bokens särskilda fokus: språkutveckling, matematik och lärandeidentitet. Boken utgår från ett mångårigt utvecklingsprojekt som bland annat har utvärderats genom forskning.
Boken vänder sig till förskollärarstudenter i utbildning, yrkesverksam förskolepersonal och rektorer för förskolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137469
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 242 st
Undervisning och lärande samverkar i ett komplext samspel och att ringa in vad som är framgångsrika undervisningsstrategier för att det ska ske ett lärande i barngruppen kräver insikt och erfarenhet.
I boken utvecklas teorier och forskning om undervisning och lärande. Bokens praktiska exempel visar hur de teoretiska idéerna kan omsättas i undervisning på förskolan och hur förskolepersonalen planerar, genomför och följer upp sin undervisning. Varje praktiskt exempel belyses genom en teoretisk reflektion kopplad till forskning. På så sätt bidrar boken med teori och forskning liksom med praktiska exempel från beprövad erfarenhet om förskolans undervisning.
Förskolans undervisning är ämnesintegrerad och utgör en helhet, och såväl planering som barnens intressen gör att aktiviteterna i de projekt som beskrivs spänner över många ämnesområden, även om tre undervisningsområden utgör bokens särskilda fokus: språkutveckling, matematik och lärandeidentitet. Boken utgår från ett mångårigt utvecklingsprojekt som bland annat har utvärderats genom forskning.
Boken vänder sig till förskollärarstudenter i utbildning, yrkesverksam förskolepersonal och rektorer för förskolan.
215 kr377 krSpara 162 kr (43%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.