The Message is the Medium; Fredrik Edin; 2014
The Message is the Medium; Fredrik Edin; 2014

The Message is the Medium

av Fredrik Edin

  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789172673717
  • Sidor: 60 st
  • Förlag: Media-Tryck
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna studie är en ideologisk analys av fenomenet exkluderande design, det vill säga platser och föremål som medvetet gjorts svåra eller omöjliga att använda eller vistas på i syfte att bli av med vissa människor som exempelvis hemlösa eller fattiga missbrukare. Författaren menar att exkluderande design döljer maktrelationer, påverkar människors åsikter och beteenden genom sin fysiska utformning samt ingår i en hegemoni som delar in människor i tillräckliga och otillräckliga konsumenter. De otillräckliga demoniseras, stämplas som lata, oansvariga och rentav farliga för att sedan avlägsnas. Detta är en del i en större samhällsutveckling som påverkas av starka ekonomiska krafter och som enligt författaren leder till en ekonomisk rensning av moderna västerländska städer.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om The Message is the Medium (2014)

I december 2014 släpptes boken The Message is the Medium skriven av Fredrik Edin. Den är skriven på svenska och består av 60 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Media-Tryck som har sitt säte i Lund.

Köp boken The Message is the Medium på Studentapan och spara uppåt 30% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till The Message is the Medium

Harvard

Edin, F. (2014). The Message is the Medium. Media-Tryck.

Oxford

Edin, Fredrik, The Message is the Medium (Media-Tryck, 2014).

APA

Edin, F. (2014). The Message is the Medium. Media-Tryck.

Vancouver

Edin F. The Message is the Medium. Media-Tryck; 2014.