Skolkulturer - - Vägar till framgång; Anders Persson, Gunnar Andersson, Johan Arnegård, Åsa Bartholdsson, Li Bennich-Björkman, Ulf Blossing, Barbro Johansson, Eva Johansson, Lars Lindström, Kerstin Lindvall, Ylva Mühlenbock, Margareta Nilsson Lindström, Rolf Solli; 2003

Skolkulturer - - Vägar till framgång Upplaga 1

av Anders Persson, Gunnar Andersson, Johan Arnegård, Åsa Bartholdsson, Li Bennich-Björkman
m.fl.
I denna bok rapporteras resultat från sju forskningsprojekt inom forskningsprogrammet Skolkultur – en framgångsfaktor? Forskarna kommer från olika vetenskapliga discipliner: etnologi, företagsekonomi, pedagogik, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap. Förankrade i olika perspektiv och teoritraditioner och med hjälp av olika metoder undersöker de skolan. Resultatet är en bred och varierad belysning av dagens skola och av en rad kulturer i skolan. I boken finns texter om framgångsrika skolledare som bygger allianser för att hantera sin spänningsfyllda vardag, om skolans arbete med etik, om elevers skolupplevelser och flow i skolan, om framgångsrika förändringsprocesser, om skolans försök att framställa önskvärda elever och föräldrar, om förbättringskultur i skolan samt om entreprenörer och lokala förändringsprojekt i skolan. Boken har skrivits för en skolintresserad läsekrets och kan användas i kurser inom lärarutbildning och rektorsutbildning.
I denna bok rapporteras resultat från sju forskningsprojekt inom forskningsprogrammet Skolkultur – en framgångsfaktor? Forskarna kommer från olika vetenskapliga discipliner: etnologi, företagsekonomi, pedagogik, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap. Förankrade i olika perspektiv och teoritraditioner och med hjälp av olika metoder undersöker de skolan. Resultatet är en bred och varierad belysning av dagens skola och av en rad kulturer i skolan. I boken finns texter om framgångsrika skolledare som bygger allianser för att hantera sin spänningsfyllda vardag, om skolans arbete med etik, om elevers skolupplevelser och flow i skolan, om framgångsrika förändringsprocesser, om skolans försök att framställa önskvärda elever och föräldrar, om förbättringskultur i skolan samt om entreprenörer och lokala förändringsprojekt i skolan. Boken har skrivits för en skolintresserad läsekrets och kan användas i kurser inom lärarutbildning och rektorsutbildning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789144064079
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 195 st
I denna bok rapporteras resultat från sju forskningsprojekt inom forskningsprogrammet Skolkultur – en framgångsfaktor? Forskarna kommer från olika vetenskapliga discipliner: etnologi, företagsekonomi, pedagogik, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap. Förankrade i olika perspektiv och teoritraditioner och med hjälp av olika metoder undersöker de skolan. Resultatet är en bred och varierad belysning av dagens skola och av en rad kulturer i skolan. I boken finns texter om framgångsrika skolledare som bygger allianser för att hantera sin spänningsfyllda vardag, om skolans arbete med etik, om elevers skolupplevelser och flow i skolan, om framgångsrika förändringsprocesser, om skolans försök att framställa önskvärda elever och föräldrar, om förbättringskultur i skolan samt om entreprenörer och lokala förändringsprojekt i skolan. Boken har skrivits för en skolintresserad läsekrets och kan användas i kurser inom lärarutbildning och rektorsutbildning.
I denna bok rapporteras resultat från sju forskningsprojekt inom forskningsprogrammet Skolkultur – en framgångsfaktor? Forskarna kommer från olika vetenskapliga discipliner: etnologi, företagsekonomi, pedagogik, socialantropologi, sociologi och statsvetenskap. Förankrade i olika perspektiv och teoritraditioner och med hjälp av olika metoder undersöker de skolan. Resultatet är en bred och varierad belysning av dagens skola och av en rad kulturer i skolan. I boken finns texter om framgångsrika skolledare som bygger allianser för att hantera sin spänningsfyllda vardag, om skolans arbete med etik, om elevers skolupplevelser och flow i skolan, om framgångsrika förändringsprocesser, om skolans försök att framställa önskvärda elever och föräldrar, om förbättringskultur i skolan samt om entreprenörer och lokala förändringsprojekt i skolan. Boken har skrivits för en skolintresserad läsekrets och kan användas i kurser inom lärarutbildning och rektorsutbildning.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)