Programmeringsprinciper i Java - Exempel 1; Fadil Galjic; 2005

Programmeringsprinciper i Java - Exempel 1 Upplaga 1

av Fadil Galjic
Detta är en lärobok i programmeringsprinciper och Java. Den kan användas som kurslitteratur för olika programmeringskurser, både på universitets- och gymnasienivå, men kan även användas av alla som på egen hand vill lära sig programmeringsprinciper och Java. Boken utgör ett fullständigt läromedel, som kan förstås och assimileras utan ytterligare hjälp. Inga förkunskaper krävs. Programmeringsprinciper i Java består av två separata volymer. Den första boken omfattar grundläggande programmeringskunskaper, och hjälper till att utveckla grundläggande programmeringsförmågor. I boken behandlas datalagring och databearbetning, logik, ett programs organisation, klassbibliotek, objekt, undantagssituationer i ett program, och ett programs kommunikation med sin omgivning (standard input och output samt filer). Den andra boken omfattar mer avancerade kunskaper. Den går djupare i objektorienterad programmering, och presenterar strategier för att definiera egna typer av objekt. Vidare beskrivs arv, klasshierarkier och interface. Program med flera trådar, och kommunikation mellan två avlägsna program presenteras. Grafik och användargränssnitt ingår också i den andra boken. Båda böckerna utgör tillsammans ett unikt läromedel i programmeringsprinciper och Java. Det finns tre parallella spår genom böckerna: naturliga och lättförståeliga konceptbeskrivningar, exempelprogram med sammanfattningar och förklaringar samt övningar som lyfter fram typiska programmeringssituationer. Varje spår är en fullständig enhet, och man kan lära sig genom att använda bara en av dessa tre komponenter. Men det bästa är att använda sig av alla tre komponenter parallellt.
Detta är en lärobok i programmeringsprinciper och Java. Den kan användas som kurslitteratur för olika programmeringskurser, både på universitets- och gymnasienivå, men kan även användas av alla som på egen hand vill lära sig programmeringsprinciper och Java. Boken utgör ett fullständigt läromedel, som kan förstås och assimileras utan ytterligare hjälp. Inga förkunskaper krävs. Programmeringsprinciper i Java består av två separata volymer. Den första boken omfattar grundläggande programmeringskunskaper, och hjälper till att utveckla grundläggande programmeringsförmågor. I boken behandlas datalagring och databearbetning, logik, ett programs organisation, klassbibliotek, objekt, undantagssituationer i ett program, och ett programs kommunikation med sin omgivning (standard input och output samt filer). Den andra boken omfattar mer avancerade kunskaper. Den går djupare i objektorienterad programmering, och presenterar strategier för att definiera egna typer av objekt. Vidare beskrivs arv, klasshierarkier och interface. Program med flera trådar, och kommunikation mellan två avlägsna program presenteras. Grafik och användargränssnitt ingår också i den andra boken. Båda böckerna utgör tillsammans ett unikt läromedel i programmeringsprinciper och Java. Det finns tre parallella spår genom böckerna: naturliga och lättförståeliga konceptbeskrivningar, exempelprogram med sammanfattningar och förklaringar samt övningar som lyfter fram typiska programmeringssituationer. Varje spår är en fullständig enhet, och man kan lära sig genom att använda bara en av dessa tre komponenter. Men det bästa är att använda sig av alla tre komponenter parallellt.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144065533
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 449 st
Detta är en lärobok i programmeringsprinciper och Java. Den kan användas som kurslitteratur för olika programmeringskurser, både på universitets- och gymnasienivå, men kan även användas av alla som på egen hand vill lära sig programmeringsprinciper och Java. Boken utgör ett fullständigt läromedel, som kan förstås och assimileras utan ytterligare hjälp. Inga förkunskaper krävs. Programmeringsprinciper i Java består av två separata volymer. Den första boken omfattar grundläggande programmeringskunskaper, och hjälper till att utveckla grundläggande programmeringsförmågor. I boken behandlas datalagring och databearbetning, logik, ett programs organisation, klassbibliotek, objekt, undantagssituationer i ett program, och ett programs kommunikation med sin omgivning (standard input och output samt filer). Den andra boken omfattar mer avancerade kunskaper. Den går djupare i objektorienterad programmering, och presenterar strategier för att definiera egna typer av objekt. Vidare beskrivs arv, klasshierarkier och interface. Program med flera trådar, och kommunikation mellan två avlägsna program presenteras. Grafik och användargränssnitt ingår också i den andra boken. Båda böckerna utgör tillsammans ett unikt läromedel i programmeringsprinciper och Java. Det finns tre parallella spår genom böckerna: naturliga och lättförståeliga konceptbeskrivningar, exempelprogram med sammanfattningar och förklaringar samt övningar som lyfter fram typiska programmeringssituationer. Varje spår är en fullständig enhet, och man kan lära sig genom att använda bara en av dessa tre komponenter. Men det bästa är att använda sig av alla tre komponenter parallellt.
Detta är en lärobok i programmeringsprinciper och Java. Den kan användas som kurslitteratur för olika programmeringskurser, både på universitets- och gymnasienivå, men kan även användas av alla som på egen hand vill lära sig programmeringsprinciper och Java. Boken utgör ett fullständigt läromedel, som kan förstås och assimileras utan ytterligare hjälp. Inga förkunskaper krävs. Programmeringsprinciper i Java består av två separata volymer. Den första boken omfattar grundläggande programmeringskunskaper, och hjälper till att utveckla grundläggande programmeringsförmågor. I boken behandlas datalagring och databearbetning, logik, ett programs organisation, klassbibliotek, objekt, undantagssituationer i ett program, och ett programs kommunikation med sin omgivning (standard input och output samt filer). Den andra boken omfattar mer avancerade kunskaper. Den går djupare i objektorienterad programmering, och presenterar strategier för att definiera egna typer av objekt. Vidare beskrivs arv, klasshierarkier och interface. Program med flera trådar, och kommunikation mellan två avlägsna program presenteras. Grafik och användargränssnitt ingår också i den andra boken. Båda böckerna utgör tillsammans ett unikt läromedel i programmeringsprinciper och Java. Det finns tre parallella spår genom böckerna: naturliga och lättförståeliga konceptbeskrivningar, exempelprogram med sammanfattningar och förklaringar samt övningar som lyfter fram typiska programmeringssituationer. Varje spår är en fullständig enhet, och man kan lära sig genom att använda bara en av dessa tre komponenter. Men det bästa är att använda sig av alla tre komponenter parallellt.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)