Den ledande handboken och läroboken för alla som planerar och genomför marknadsföringsåtgärder. Den sjunde upplagan innehåller många nyheter:
Hantering av personuppgifter enligt PUL
Ändringar i upphovsrättslagstiftningen och marknadsföringslagen
Regler för det s.k. NIX-registret
Nya regler för obeställbar reklam och jämförande reklam
Den nya distansavtalslagen
Flera EG-anpassningar, särskilt det s.k. förbudsföreläggandedirektiivet
Inom IT-rätten kommenteras bl.a. rätten till domännamn samt rätten och ansvaret för länkat material på webbsidor.
Tonvikten ligger i övrigt på företagens ansvar för reklam, konkurrens och försäljning, men även reglerna om mutor och bestickning, immaterialrätt och tryckfrihet är centrala. Såväl lagstiftning som praxis inom marknads- och konsumenträtt behandlas ingående. Författarna är jurister och sedan länge verksamma inom marknadsrättens område.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker