Opinionsbildning; Olof Petersson; 2014
Opinionsbildning; Olof Petersson; 2014

Opinionsbildning Upplaga 2

av Olof Petersson

4.7 (3)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789144101118
  • Sidor: 280 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Opinionsbildning ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan. Strategisk kommunikation, PR, spin, reklam, marknadsföring, propaganda. Opinionsbildning har många namn. Men hur går det egentligen till att påverka? Och hur påverkas vi av alla budskap som dagligen sköljer över oss? Opinionsbildning är en bred och pedagogisk översikt över teorier och forskningsresultat som tydliggör opinionsbildningens roll i demokratin. Förutsättningen för att medborgarna ska kunna påverka sitt samhälle är att det finns en folkvilja som grundas på fri åsiktsbildning. Men vad är egentligen ”åsiktsbildning” och kan man verkligen hävda att den är ”fri”? Författaren diskuterar också om åsiktspåverkan genom propaganda är förenlig med demokratins ideal. Opinionsbildning ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Opinionsbildning (2014)

I februari 2014 släpptes boken Opinionsbildning skriven av Olof Petersson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 280 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Opinionsbildning på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Opinionsbildning (Upplaga 2)

Harvard

Petersson, O. (2014). Opinionsbildning. 2:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Petersson, Olof, Opinionsbildning, 2 uppl. (Studentlitteratur, 2014).

APA

Petersson, O. (2014). Opinionsbildning (2:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Petersson O. Opinionsbildning. 2:a uppl. Studentlitteratur; 2014.

Alla upplagor

Köp boken

195 kr