Opinionsbildning; Olof Petersson; 2010
Opinionsbildning; Olof Petersson; 2010

Opinionsbildning Upplaga 1

av Olof Petersson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789186203306
  • Sidor: 279 st
  • Förlag: SNS Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Strategisk kommunikation, PR, spin, reklam, marknadsföring, propaganda. Opinionsbildning har många namn. Men hur går det egentligen till att påverka? Och hur påverkas vi av alla budskap som dagligen sköljer över oss? Opinionsbildning är en bred och pedagogisk översikt över teorier och forskningsresultat som tydliggör opinionsbildningens roll i demokratin. Förutsättningen för att medborgarna ska kunna påverka sitt samhälle är att det finns en folkvilja som grundas på fri åsiktsbildning. Men vad är egentligen "åsiktsbildning" och kan man verkligen hävda att den är "fri"? Författaren diskuterar också om åsiktspåverkan genom propaganda är förenlig med demokratins ideal. Olof Petersson är statsvetare och har varit professor vid Uppsala universitet och forskningsledare vid SNS. Pocketuniversitetet, nr 8.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Opinionsbildning (2010)

I januari 2010 släpptes boken Opinionsbildning skriven av Olof Petersson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 279 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är SNS Förlag som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Opinionsbildning på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Opinionsbildning (Upplaga 1)

Harvard

Petersson, O. (2010). Opinionsbildning. 1:a uppl. SNS Förlag.

Oxford

Petersson, Olof, Opinionsbildning, 1 uppl. (SNS Förlag, 2010).

APA

Petersson, O. (2010). Opinionsbildning (1:a uppl.). SNS Förlag.

Vancouver

Petersson O. Opinionsbildning. 1:a uppl. SNS Förlag; 2010.

Alla upplagor

Köp boken

155 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!