Om konsten att samtala : en bok för människor i kontaktyrken Upplaga 5
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
När man ska samtala med människor ligger det en styrka i att lära sig använda några generella metoder. Det är värdefullt när man vill försöka hjälpa människor att tänka, känna och handla i nya banor. Det är bättre än att ge goda råd på detaljnivå, vilket sällan för utvecklingen framåt.
Anders Engquist beskriver i denna bok några teorier som han själv funnit fungera i samtal med människor. De teoretiska modellerna belyses med många intressanta exempel ur samtal. Fram växer författarens budskap om att det är ett eget, personligt förhållningssätt, grundat på kunskaper och erfarenheter, som samtalsledare bör försöka komma fram till. Läsaren får god hjälp på vägen, samtidigt som hon eller han lär känna sig själv litet bättre.
Om konsten att samtala vänder sig till dem som arbetar med människor inom sjukvård, pedagogisk verksamhet och rådgivning av skilda slag. Boken har fått stor användning inom högskolor, socialtjänst, i studiecirklar och vid arbetsledarutbildningar. Den nu föreliggande upplagan är en språkmässigt, teoretiskt och i övrigt omarbetad version av den ursprungliga boken som utkom 1984.
Upplaga: 5e upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789113051178
Förlag: Norstedts
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 296 st
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
När man ska samtala med människor ligger det en styrka i att lära sig använda några generella metoder. Det är värdefullt när man vill försöka hjälpa människor att tänka, känna och handla i nya banor. Det är bättre än att ge goda råd på detaljnivå, vilket sällan för utvecklingen framåt.
Anders Engquist beskriver i denna bok några teorier som han själv funnit fungera i samtal med människor. De teoretiska modellerna belyses med många intressanta exempel ur samtal. Fram växer författarens budskap om att det är ett eget, personligt förhållningssätt, grundat på kunskaper och erfarenheter, som samtalsledare bör försöka komma fram till. Läsaren får god hjälp på vägen, samtidigt som hon eller han lär känna sig själv litet bättre.
Om konsten att samtala vänder sig till dem som arbetar med människor inom sjukvård, pedagogisk verksamhet och rådgivning av skilda slag. Boken har fått stor användning inom högskolor, socialtjänst, i studiecirklar och vid arbetsledarutbildningar. Den nu föreliggande upplagan är en språkmässigt, teoretiskt och i övrigt omarbetad version av den ursprungliga boken som utkom 1984.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.