Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011; NORDICOM; 2012
Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011; NORDICOM; 2012

Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011

av NORDICOM

  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789186523404
  • Sidor: 134 st
  • Förlag: Nordicom
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Mediebarometern är en årlig räckviddsundersökning som avser att belysa hur stor andel av den svenska befolkningen som en genomsnittlig dag under respektive år tagit del av ett antal enskilda medier: radio, TV, text-TV, video/dvd, bio, cd-skiva, mp3, morgontidning, kvällstidning, vecko-/månadstidning, tidskrift, bok, reklam. Medieanvändningen studeras oavsett distributionsteknik – radio och tv via Internet och mobiltelefon liksom nättidningar och ljudböcker är inkluderade i Mediebarometern. Syftet är att beskriva tendenser och förändringar i människors nyttjande av massmedier. Undersökningen bygger på telefonintervjuer till ett slumpmässigt urval av befolkningen mellan 9-79 år. Mediebarometern genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Tanken med Mediebarometern var redan från starten att långsiktigt följa mediepubliken.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011 (2012)

I juni 2012 släpptes boken Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011 skriven av NORDICOM. Den är skriven på svenska och består av 134 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Nordicom.

Köp boken Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011 på Studentapan och spara pengar.

Referera till Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011

Harvard

NORDICOM (2012). Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011. Nordicom.

Oxford

NORDICOM, Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011 (Nordicom, 2012).

APA

NORDICOM. (2012). Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011. Nordicom.

Vancouver

NORDICOM. Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2011. Nordicom; 2012.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.