Marknadsmässig kurragömmalek; Ulf Dalquist, Ingela Wadbring; 2022
Marknadsmässig kurragömmalek; Ulf Dalquist, Ingela Wadbring; 2022

Marknadsmässig kurragömmalek Upplaga 1

av Ulf Dalquist, Ingela Wadbring

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2022
  • ISBN: 9789187957659
  • Sidor: 83 st
  • Förlag: Nordicom
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Barn och unga befinner sig online en stor del av sin vakna tid. En del av innehållet de konsumerar väljer de inte själva – till exempel marknadsföring. Genom adblockers är det möjligt att undvika den traditionella reklamen, vilket gör att allt fler företag istället satsar på dold marknadsföring. Inte minst så kallade social influencers har blivit viktiga personer när företag vill sprida reklam för produkter eller tjänster. Det blir en slags kurragömmalek där det inte alltid är lätt att hitta det som är gömt. Lagstiftningen är dock tydlig i frågan: Dold marknadsföring är förbjuden, och reklam riktad till barn får inte innehålla uppmaning till köp. I en internationaliserad värld är det emellertid svårt att upprätthålla ett nationellt förbud. Exempelvis Youtube lyder inte under svenska lagar. I boken diskuteras dold reklam utifrån flera olika perspektiv, och något som förenar skribenter med i övrigt motstridiga intressen är en önskan om moderniserade och tydliga regler i frågan.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsmässig kurragömmalek (2022)

I oktober 2022 släpptes boken Marknadsmässig kurragömmalek skriven av Ulf Dalquist, Ingela Wadbring. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 83 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Nordicom.

Köp boken Marknadsmässig kurragömmalek på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsmässig kurragömmalek (Upplaga 1)

Harvard

Dalquist, U. & Wadbring, I. (2022). Marknadsmässig kurragömmalek. 1:a uppl. Nordicom.

Oxford

Dalquist, Ulf & Wadbring, Ingela, Marknadsmässig kurragömmalek, 1 uppl. (Nordicom, 2022).

APA

Dalquist, U., & Wadbring, I. (2022). Marknadsmässig kurragömmalek (1:a uppl.). Nordicom.

Vancouver

Dalquist U, Wadbring I. Marknadsmässig kurragömmalek. 1:a uppl. Nordicom; 2022.

Köp boken

Helt ny

169 kr