Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern; Simon Lindgren (red.); 2012
Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern; Simon Lindgren (red.); 2012

Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern Upplaga 1

av Simon Lindgren (red.)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789140681515
  • Sidor: 176 st
  • Förlag: Gleerups Utbildning AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I dag erbjuds vi ständigt nya möjligheter att delta i en starkt växande digital offentlighet. Vi är inte längre bara åskådare, utan kan kommentera, problematisera och kritisera innehållet i de centraliserade kanalerna. Men i vilken mån förverkligas den interaktiva teknikens potential? Har den lett till ökad demokratisering och till att fler perspektiv kommer till tals? Och vad händer när kraften i de nya medierna används av traditionella maktcentra som vill befästa sina positioner ännu mer? I den här boken presenteras både optimistiska och pessimistiska perspektiv på nya mediers samhällsförändrande kraft. I en rad fallstudier diskuteras olika frågor som vad som egentligen är nytt med nya medier, om exempelvis nyheter förmedlas på annorlunda sätt när det sker online. Författarna undersöker också om minoritetsgrupper får en starkare röst genom bloggar, om medborgares egna texter kan utmana det etablerade medieflödet, och vad som händer med begrepp som etik och sanning i ljuset av de förändrade förutsättningarna. Simon Lindgren är professor i sociologi vid Umeå universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern (2012)

I december 2012 släpptes boken Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern skriven av Simon Lindgren (red.). Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 176 sidor. Förlaget bakom boken är Gleerups Utbildning AB som har sitt säte i Malmö.

Köp boken Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern (Upplaga 1)

Harvard

(red.), S. L. (2012). Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern. 1:a uppl. Gleerups Utbildning AB.

Oxford

(red.), Simon Lindgren, Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern, 1 uppl. (Gleerups Utbildning AB, 2012).

APA

(red.), S. L. (2012). Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern (1:a uppl.). Gleerups Utbildning AB.

Vancouver

(red.) SL. Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern. 1:a uppl. Gleerups Utbildning AB; 2012.

Köp boken

119 kr