Perspektiv i fritidshem; Linnéa Holmberg; 2020
spara 24%
4 säljare

Perspektiv i fritidshem Upplaga 1

av Linnéa Holmberg
Perspektiv i fritidshem beskriver hur en och samma händelse i fritidshemmet kan betraktas och förstås på flera sätt beroende på vetenskapligt perspektiv. Vart vi riktar blicken är avgörande för vad vi får syn på, vilket också påverkar hur vi väljer att handla. Att se på samma händelse utifrån olika perspektiv hjälper oss att i högre grad förstå vad som pågår i fritidshemmet, hur barns och personals ageranden påverkar varandra samt hur olika beteenden får effekter i verksamheten.

Perspektiv i fritidshem inleds med ett fiktivt fritidshemsråd med barn och personal. Utifrån detta tänkta samtal går författaren igenom teoretiska vetenskapliga perspektiv med relevans för fritidshemmets praktik. Vad händer med samtalet och personerna när vi utgår från exempelvis ett barndomssociologiskt, socialkonstruktionistiskt, läroplansteoretiskt eller diskursanalytiskt perspektiv?

Perspektiv i fritidshem riktar sig främst till blivande grundlärare med inriktning mot arbete i fritidshem, som bland annat kan ha stor nytta av boken för att reflektera kring fritidshemmets verksamhet och i valet av vetenskapligt perspektiv till examensarbetet.
Perspektiv i fritidshem beskriver hur en och samma händelse i fritidshemmet kan betraktas och förstås på flera sätt beroende på vetenskapligt perspektiv. Vart vi riktar blicken är avgörande för vad vi får syn på, vilket också påverkar hur vi väljer att handla. Att se på samma händelse utifrån olika perspektiv hjälper oss att i högre grad förstå vad som pågår i fritidshemmet, hur barns och personals ageranden påverkar varandra samt hur olika beteenden får effekter i verksamheten.

Perspektiv i fritidshem inleds med ett fiktivt fritidshemsråd med barn och personal. Utifrån detta tänkta samtal går författaren igenom teoretiska vetenskapliga perspektiv med relevans för fritidshemmets praktik. Vad händer med samtalet och personerna när vi utgår från exempelvis ett barndomssociologiskt, socialkonstruktionistiskt, läroplansteoretiskt eller diskursanalytiskt perspektiv?

Perspektiv i fritidshem riktar sig främst till blivande grundlärare med inriktning mot arbete i fritidshem, som bland annat kan ha stor nytta av boken för att reflektera kring fritidshemmets verksamhet och i valet av vetenskapligt perspektiv till examensarbetet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789127827165
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 159 st
Perspektiv i fritidshem beskriver hur en och samma händelse i fritidshemmet kan betraktas och förstås på flera sätt beroende på vetenskapligt perspektiv. Vart vi riktar blicken är avgörande för vad vi får syn på, vilket också påverkar hur vi väljer att handla. Att se på samma händelse utifrån olika perspektiv hjälper oss att i högre grad förstå vad som pågår i fritidshemmet, hur barns och personals ageranden påverkar varandra samt hur olika beteenden får effekter i verksamheten.

Perspektiv i fritidshem inleds med ett fiktivt fritidshemsråd med barn och personal. Utifrån detta tänkta samtal går författaren igenom teoretiska vetenskapliga perspektiv med relevans för fritidshemmets praktik. Vad händer med samtalet och personerna när vi utgår från exempelvis ett barndomssociologiskt, socialkonstruktionistiskt, läroplansteoretiskt eller diskursanalytiskt perspektiv?

Perspektiv i fritidshem riktar sig främst till blivande grundlärare med inriktning mot arbete i fritidshem, som bland annat kan ha stor nytta av boken för att reflektera kring fritidshemmets verksamhet och i valet av vetenskapligt perspektiv till examensarbetet.
Perspektiv i fritidshem beskriver hur en och samma händelse i fritidshemmet kan betraktas och förstås på flera sätt beroende på vetenskapligt perspektiv. Vart vi riktar blicken är avgörande för vad vi får syn på, vilket också påverkar hur vi väljer att handla. Att se på samma händelse utifrån olika perspektiv hjälper oss att i högre grad förstå vad som pågår i fritidshemmet, hur barns och personals ageranden påverkar varandra samt hur olika beteenden får effekter i verksamheten.

Perspektiv i fritidshem inleds med ett fiktivt fritidshemsråd med barn och personal. Utifrån detta tänkta samtal går författaren igenom teoretiska vetenskapliga perspektiv med relevans för fritidshemmets praktik. Vad händer med samtalet och personerna när vi utgår från exempelvis ett barndomssociologiskt, socialkonstruktionistiskt, läroplansteoretiskt eller diskursanalytiskt perspektiv?

Perspektiv i fritidshem riktar sig främst till blivande grundlärare med inriktning mot arbete i fritidshem, som bland annat kan ha stor nytta av boken för att reflektera kring fritidshemmets verksamhet och i valet av vetenskapligt perspektiv till examensarbetet.
Begagnad bok
215 kr282 krSpara 67 kr (24%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
215 kr282 krSpara 67 kr (24%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar